ד"ר אביר נ. אבו יאביס, שעובדת במכון למחלת הסרטן אמורי ווינשיפ, שיתפה בשבוע בעבר פוסט ברשת החברתית פייסבוק, בו כתבה: "תהילה לכל הלוחמים המתנגדים לכיבוש. הייתי צריכה להגיד את זה בקול רם. ישראל תשלם על פשעיה".

מאז, היא הוצאה לחופשה כפויה ללא תשלום, כך אישר המכון ל"ניו יורק פוסט". בהודעה של הדוברת לורה דיימונד, נכתב: "המכון מגנה בחריפות הערות מסוג זה, והעובדת הוצאה לחופשה מיידית עד שתבוצע חקירה בנושא. אין מקום בקהילה שלנו להתנהגות מבוססת שנאה, הסתה ואלימות המנוגדת לערכים המאחדים אותנו כמחנכים וכאנשי בריאות".

הרופאה, מביירות שבלבנון, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "תודה לסטודנטים ולכל הגופים שעמדו לצדי ולצד האמונה שלי באנושות ובתקווה לצדק למען פלסטין. יום אחד...", ולבסוף, הוסיפה את ההאשטאג "I Stand with Palestine".

גם רופא מניו יורק פוטר מתפקידו לאחר שהביע תמיכה מעעשיהם של החמאס. ד"ר דנה דיאב, רופאה בחדר המיון בבית החולים לנוקס היל, שיתפה ברשתות החברתיות סרטון של הפיגוע הנתעב מה-7 באוקטובר וכתבה: "מתנחלים ציונים מקבלים טעימה מהסוף שלהם". בית החולים בו היא מועסקת, Northwell Health, דיווח כי היא פוטרה מעבודתה.