על רקע מבצע חרבות ברזל: קהילת "Kahal Adass Yisroel" דיווחה כי בקבוקי תבערה הושלכו לעבר בית הכנסת שלה באזור Mitte בעיר שרפו דגלי ישראל: בקבוקי תבערה הושלכו לעבר בית כנסת בברלין, היום (רביעי) בבוקר. קבוצת הקהילה היהודית בעיר כתבה ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר): "אלמונים השליכו שני בקבוקי תבערה מהרחוב".

המשטרה המקומית אישרה את פרטי התקרית ועשרות שוטרים הגיעו הבוקר לזירת האירוע. בתגובה לפיגוע, בהודעת המועצה המרכזית של היהודים בגרמניה נמסר: "כולנו המומים ממתקפת הטרור הזו. מעל הכל, המשפחות שמתגוררות סביב בית הכנסת מזועזעות ומעורערות. המילים הופכות למעשים. אידיאולוגיית ההשמדה של חמאס נגד היהודים משפיעה גם על גרמניה".

עוד נמסר מהמשטרה כי במהלך הלילה התרחשו הפרות סדר בין מהגרים לשוטרים בשכונות נויקואלן וקרוייצברג בעיר ובשער ברנדנבורג המפורסם בברלין, שם נפצעו מספר אנשי ביטחון. בעקבות זאת, משטרת ברלין הגבירה את האבטחה על מוסדות יהודיים בברלין וברחבי המדינה.

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, גינה בחריפות את הפיגוע בבית הכנסת ואמר: "לעולם לא נכיל פיגועים נגד מוסדות יהודיים". על פי הדיווחים, דגלי ישראל שהונפו לאות הזדהות מול בתי העירייה ברחבי גרמניה נתלשו ונשרפו, ודלתות של מספר מבנים בברלין - בהם מתגוררים יהודים - סומנו במגן דוד.