בעקבות מלחמת חרבות ברזל בין ישראל לחמאס והלחימה הנמשכת בעזה במסגרתה, ראש המטה הכללי של הכוחות המזוינים באיראן, גנרל מוחמד באגרי, שוחח היום (חמישי) בטלפון עם שר ההגנה של הפדרציה הרוסית ושר ההגנה של קטאר, ודרש פעולה מיידית מהקהילה הבינלאומית לעצור את הלחימה ולספק סיוע לתושבי עזה.

הדילמה של איראן: האם לערב את חיזבאללה בעימות עם ישראל?
היום ה-13 למלחמה | צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון; חוסל ראש הזרוע הצבאית של "ועדות ההתנגדות העממית"

"המשך פשעי המשטר הציוני בעזה והסיוע לישראל מצד כמה מדינות מסבכים את המצב ועלולים להוביל לכניסת שחקנים נוספים לזירה", הוא טען.

תקיפה בעזה (צילום: דובר צה"ל)

כידוע, שאלת המעורבות האיראנית למתקפת הפתע על יישובי עוטף עזה, היא אחת הסוגיות המרכזיות שעומדת על הפרק. המנהיג העליון של איראן, האייתוללה סייד עלי חוסייני חמינאי, אמר ביום שלישי האחרון כי "אם 'פשעיה של ישראל' יימשכו, איש לא יוכל לעצור את המוסלמים ואת כוחות 'ההתנגדות'".

שר החוץ איים לאחרונה ב"רעידת אדמה ענקית" בישראל, אם צה"ל ימשיך לתקוף ברצועת עזה. "אני יודע על התרחישים שחיזבאללה הציב. כל צעד ש'ההתנגדות' תנקוט יגרום לרעידת אדמה ענקית בישות הציונית", אמר. "אני רוצה להזהיר את פושעי המלחמה ואת אלה שתומכים ביישות הזו לפני שיהיה מאוחר מדי להפסיק את הפשעים נגד האזרחים בעזה, כי זה עלול להיות מאוחר מדי בעוד כמה שעות", הוא הוסיף.