חמזה הרון יוסף, פוליטיקאי סקוטי המכהן כמנהיג המפלגה הלאומית הסקוטית, אמר בהצהרה כי בריטניה מוכנה לקבל אליה פליטים מעזה בעקבות מלחמת ישראל-חמאס.

יוסף, בן לאב מפקיסטן ולאם ילידת קניה, ציין בנאומו כי כי אשתו, נדיה אל-נקלה היא פלסטינית סקוטית וכי משפחתה מתגוררת בעזה. "רבים מהפלסטינים לא רוצים לעזוב והם לא צריכים לעזוב את בתיהם. אבל ישנם מיליון איש שנעקרו מבתיהם בלחימה הנוכחית ואנו זקוקים לתכנית עבור הפליטים הללו", אמר.

חמזה הרון יוסף (צילום: רויטרס)
חמזה הרון יוסף (צילום: רויטרס)

"מדובר במאות אלפים, העולם צריך להיות מעורב", הוסיף וקרא למדינות במזרח התיכון, אסיה, אירופה, בריטניה ואמריקה לפתוח את שעריהן לפליטים מעזה. "סקוטלנד מוכנה להוביל את הדרך עבור שאר בריטניה", ציין יוסף.

בסרטון נפרד, אמר הפוליטיקאי שבתי החולים במדינתו ערוכים אף לטפל בתושבי עזה שנפצעו בלחימה, וקרא לממשלת בריטניה "להתחיל לעבוד על יצירת תוכנית ליישוב מחדש של פליטים עבור העזתים שמעוניינים ומסוגלים לעזוב".

מעבר רפיח בגבול עם מצרים (צילום: AFP)
מעבר רפיח בגבול עם מצרים (צילום: AFP)

ירדן ומצרים טענו כי הן אינן מוכנות לקבל את הפליטים הפלסטינים לשטחן בעת המלחמה, וגם בארה"ב, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ומושל פלורידה רון דסנטיס (R), שניהם אמרו שעל ארה"ב לא לקבל לשטחה את הפליטים מעזה.

כמו כן, גם ג'מאל באומן, נציג בית הנבחרים של ארצות הברית, אמר לניו יורק פוסט כי על ארה"ב "להיות מוכנה לקבל את פניהם של פליטים פלסטינים תוך שהיא מוודאת שאף אחד מהם אינו תומך או חבר חמאס".