ערוץ החדשות BBC הבריטי פרסם אמש (חמישי) הודעת התנצלות, לאחר שטען במהלך הסיקור שלו על פיצוץ בבית החולים בעזה כי מדובר בתקיפה ישראלית.

מאות פלסטינים נהרגו? הערכה חדשה למניין הנפגעים בפיצוץ בית החולים
"לקח את המידע מהחמאס": דובר צה"ל בעימות מול רשת BBC

"ביום שלישי בלילה סקרנו את הפיצוץ שאירע בבית החולים 'אל-מעמדאני בעיר עזה", נכתב בהודעת ה-BBC, "במהלך הכתבה העברנו ניתוח מיידי בשטח בנושא שהיה סיפור מבלבל ומורכב. תוכנית החדשות הבהירה שוב ושוב כי טרם וידאה מי עומד מאחורי הפיצוץ. הכתב בשטח אמר כי יצרו קשר עם הישראלים והנושא תחת חקירה".

"הכתב הוסיף כי קשה לראות מה יכול להיות באמת הגורם בהתחשב בגודל הפיצוץ, מלבד תקיפה אווירית ישראלית או מספר תקיפות אוויריות", טענו, "לאחר מכן, הסביר הכתב כי מניסיונו בעזה מעולם לא ראה פיצוצים בהיקף כזה שנגרמו מירי רקטות. הכתב הדגיש שוב כי התמונות טרם אומתו. אנו מבינים שגם במצב הזה לא היה נכון לשער כך, למרות שהוא לא דיווח בשום שלב שמדובר במתקפה ישראלית".

פיצוץ בבית החולים במרכז עזה (צילום: רויטרס)
פיצוץ בבית החולים במרכז עזה (צילום: רויטרס)

לסיום הבהירו כי "הסוגיה אינה מייצגת את כל אופן הסיקור של ה-BBC וכל מי שצופה, מאזין או קורא את הכתבות שלנו. כל הצופים יכולים לראות שפירטנו את הטענות של שני הצדדים לגבי הפיצוץ, תוך הצגה ברורה של מי אומר מה".

כאמור, ביום שלישי בלילה טענו כלי תקשורת פלסטינים כי 500 בני אדם נהרגו כתוצאה מתקיפה בבית החולים 'אל-מעמדאני' במרכז העיר עזה. עם זאת, דובר צה"ל נימק מאוחר יותר באותו ערב כי הפיצוץ אירע בשל פיצוץ כושל של רקטה של הג'יהאד האיסלאמי. כמו כן, אתמול גורם באיחוד האירופי העריך כי מספר ההרוגים נמוך בהרבה ממה שדווח - בין 10 עד 50 בלבד.