סרטונים שהתפרסמו היום (שבת) ברשתות החברתיות השונות תיעד לכאורה נהג באחת הרכבות התחתיות בלונדון המנצל את מערכת הכריזה על מנת להשמיע תכנים נגד ישראל. בין הסרטונים, נשמע הנהג צועק "חופשית, חופשית" וקהל הנוסעים משיב בקריאות "פלסטין". 

"מפחדים על חיינו": העלייה המדאיגה בגילויי האנטישמיות בחו"ל

גורמים קהילתיים יהודים באירופה צופים כי הלחימה בישראל תצית תקריות אנטישמיות בקהילותיהם. המשטרה הגבירה את המעקבים סביב בתי כנסת, בתי ספר יהודיים ומוסדות אחרים בגרמניה, בריטניה, צרפת וספרד. 

לפני כשבוע דלת הזכוכית של מסעדה מקומית כשרה נופצה ביום שני וגרפיטי עם הכיתוב "לשחרר את פלסטין" רוסס על גשר סמוך, אם כי לא ידוע אם האירועים קשורים. ראש העיר סאדיק קאן גינה את התקרית ואמר שהוא עומד לצד תושבי לונדון היהודים.

תקיפה של מסעדה יהודית בלונדון (צילום: רויטרס)
תקיפה של מסעדה יהודית בלונדון (צילום: רויטרס)

ה-Community Security Trust (CST), ארגון צדקה המוקדש לאבטחת יהודי בריטניה, דיווח על עלייה באיומים אנטישמיים במהלך הימים האחרונים, ואמר כי הוא מוכן להתקפות חמורות יותר. "מספר התקריות שהגיעו מאז יום שבת פועל בערך פי שלושה ממה שהיינו מצפים בדרך כלל לתקופה זו", אמר דייב ריץ', ראש מחלקת המדיניות ב-CST לסוכנות הידיעות היהודית. 

משטרת המטרופולין של לונדון אישרה כי היא הגבירה את הסיורים ברחבי העיר. ה-CST עובד בשיתוף פעולה הדוק עם המשטרה כדי להבטיח נוכחות מוגברת באזורים יהודיים. "אנחנו לא מתחילים מאפס", אמר ריץ'. "היינו באירוע הזה כמה פעמים בעבר. בנינו תוכניות במשך שנים רבות".

שרת הפנים סואלה ברוורמן כתבה למפקדי המשטרה ואמרה ש"אסלאמיסטים וגזענים אחרים" ישתמשו במלחמה כדי לעורר גל שנאה נגד יהודי בריטניה. היא קראה למשטרה לנקוט קו נוקשה, לא רק נגד גילויי תמיכה בחמאס, אלא גם כלפי כמה גילויים פרו-פלסטיניים. "התנהגויות שהן לגיטימיות בנסיבות מסוימות, למשל הנפת דגל פלסטין, עשויות להיות לא לגיטימיות כמו כשהן נועדו לפאר פעולות טרור", רשמה במכתבה.