רשת CNN האמריקאית מדווחת היום (ראשון) כי ארה"ב שואפת לעכב את התמרון הקרקעי בעזה במטרה לאפשר את מיצוי השיחות לשחרור החטופים, וזאת מפי שני גורמים שעודכנו על המאמצים.

ביידן טוען: זו הסיבה שהובילה את חמאס לבצע את הטבח בדרום הארץ
"תחושת הקלה": הנשיא ביידן שוחח עם החטופות הישראליות ששוחררו

בתגובה לדיווח ב-CNN, אמר גורם מדיני בכיר בישראל כי "אין לחץ אמריקאי, אלא גיבוי אמריקאי". כזכור, אמש דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי נשיא ארה"ב ביידן נשאל האם על ישראל לדחות את הכניסה הקרקעית עד לשחרור חטופים נוספים - והשיב בחיוב. 

במקביל, שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, שלח מסר לאיראנים: "ארה"ב מוכנה במידה וטהרן תנסה להסלים את המצב". בריאיון לרשת CBS הבהיר: בשיח שלנו עם הישראלים על הכניסה הקרקעית - עולה הסוגייה של לנסות ולמנוע פגיעה באזרחים ולא בסוגיית החטופים. זה מתמקד בדרך שבה הם מתכוונים לבצע אותה ומה הדרך הטובה ביותר להשיג את התוצאה שהם רוצים, כולל איך שומרים על חיי אדם ככל האפשר".

כמו כן, מזכיר ההגנה האמריקאי, לויד אוסטין, התראיין לרשת ABC האמריקאית ואמר: "אנו מציעים לכל מדינה או התארגנות שרוצה להרחיב את מעגל הלחימה או להפיק ממנו תועלת, שלא יעשו זאת. אנו רואים סיכוי להסלמה משמעותית של התקפות על חיילינו ואנשינו ברחבי האזור. ארה"ב רואה פוטנציאל להסלמה של המלחמה במזרח התיכון עקב פעולות של הפרוקסי של איראן, ארה"ב לא רוצה הסלמה".