ICE ארגון הקהילות הישראליות באירופה ערך הערב (ראשון) בברלין אירוע הזדהות בלוקיישן הסימבולי – כיכר בבל, מעל האנדרטה "הספרייה הריקה" שהקים האמן הישראלי מיכה אולמן. "אנחנו מקיימים את האירוע הזה דווקא כאן, במקום שבו לפני 90 שנה שרפו ספרים של סופרים יהודים כדי להזכיר ולהתריע – שלעולם לא עוד" אמר שרון יגרמן בשם "צוזאמן ברלין", השלוחה הברלינאית של ICE בגרמניה. 

באירוע השתתפו נציגי משפחות החטופים, שגריר ישראל בגרמניה, ראשי הארגונים היהודים במדינה ותושבי ברלין. האלפים קראו לשחרור מיידי של החטופים ואף נשאו את תמונות החטופים והקריאו את שמותיהם. 

יגרמן ציין כי אירוע הטרור ב-7 באוקטובר נגע בכל משפחה באירופה, "ישראל היא מדינה קטנה, כולם מכירים את כולם וגם פה אצלנו בכל בית נכנס האבל והשכול כל אחד מאיתנו איבד מישהו". אחריו הוקראו דבריהם של בני משפחת הרן מבארי אשר קרובת משפחתם היא חברת הקהילה הישראלית בברלין. שמונה מבני משפחת הרן נחטפו לעזה, הקטנה שבהם, יהל, רק בת 3. 

האירוע מגיע במקביל עלייה תלולה בתקיפות ובאירועים אנטישמיות בגרמניה ובאירופה כולה מאז החלה הלחימה. רק לפני שלושה ימים נזרקו שני רימונים על דלת אחד מבנייני הקהילה, ומגן דוד רוסס על דלתות בתי היהודים – אירועים המזכירים ימים חשוכים בגרמניה. הארגון קרא כי "זוהי האחריות של הממשלות בעולם להילחם כנגד השנאה ולהבטיח את הביטחון של הקהילות היהודיות והישראליות בתפוצות".