משטרת דטרויט והבולשת הפדרלית ממשיכות בחיפושים אחרי החשוד ברצח של סמנתה וול, נשיאת בית כנסת שגופתה התגלתה בסמוך לביתה ביום שבת. עדיין לא ידוע מה המניע לרצח, אולם בקהילה היהודית מיהרו להכריז כי אין סימנים לכך שמדובר באירוע על רקע אנטישמי.

המשטרה המקומית הודיעה כי שוטרים שהוזעקו ביום שבת בבוקר מצאו את וול (40) כשעל גופתה סימני דקירות רבים, וזאת אחרי שהם הלכו "בעקבות שביל של דם שהוביל לביתה של הקורבן" באזור לאפייט פארק. עדיין לא ידוע מה המניע לרצח, וגם סוכני הבולשת ומשטרת מישיגן מסייעים לחקירה.

"למרבה הצער, הפשע הזה מותיר שאלות בלתי פתורות רבות", אמר מפקד משטרת דטרויט ג'יימס וייט. "הנושא נמצא תחת חקירה ואני מבקש מכולם לשמור על סבלנות בעת שהחוקרים בוחנים כל ממד של הראיות הזמינות. גם חשוב לא לקפוץ למסקנות עד שכל העובדות ייבחנו".

וול הייתה פעילה בולטת בקהילה היהודית של דטרויט, ובין השאר היא הובילה את התוכנית למנהיגות צעירה של הוועדה היהודית־אמריקאית והקימה פורום יהודי־מוסלמי. מאז השנה שעברה, וול שימשה הנשיאה של בית הכנסת אייזק אגרי דאונטאון, האחרון מבתי הכנסת שפועלים בגבולות העיר דטרויט. "אנחנו בהלם ועצובים ממותה הבלתי צפוי של סמנתה וול, נשיאת חבר המנהלים שלנו", נמסר בהודעה ששלח בית הכנסת לחברי הקהילה שלו.

בקהילה היהודית בדטרויט הבהירו כי אין סימנים שהרצח קשור למתיחות הגואה סביב המלחמה בין ישראל לבין חמאס, אשר הובילה לעלייה חדה בתקריות האנטישמיות ברחבי ארה"ב והובילה לתגבור האבטחה סביב מוסדות יהודיים וישראליים. "בעת שאנחנו אבלים על מותה הטרגי, אנחנו מפצירים בקהילה להימנע מהשערות ולאפשר לרשויות אכיפת החוק לאסוף עובדות", נמסר מהסניף המקומי של הליגה נגד השמצה. "אין איומים מוכרים על הקהילה בשלב הזה", הוסיפו בפדרציה היהודית של דטרויט, "אין ראיות ששותפו שמעידות כי זה היה מעשה מכוון של אנטישמיות".

וול עבדה בעבר בקמפיינים של חברת הקונגרס הדמוקרטית אליסה סלוטקין ושל התובעת הכללית של מישיגן דנה נסל. "אני בהלם, עצובה ונחרדת מהרצח הברוטלי של סם", אמרה נסל. "סם הייתה סוג של אדם שמעולם לא הכרתי כמותו. האהבה הכנה שלה לקהילה שלה, למדינה ולארצה הניעה אותה. היא השתמשה באמונה שלה ובאקטיביזם שלה כדי ליצור עולם טוב יותר לכולם".

מנהיג המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, האקים ג'פריס, מסר כי "בעת שאנחנו למדים על המניע מאחורי ההתקפה חסרת ההיגיון הזו, היא מגיעה כאשר ליותר מדי אמריקאים, כולל אחיותינו ואחינו היהודים, יש סיבה לחשוש לביטחונם בהתבסס על מי שהם או מה שהם מאמינים בו". 

גם חברת הקונגרס הפלסטינית־אמריקאית הדמוקרטית רשידה טלייב, אף היא מדטרויט, ספדה לוול, שאותה היא כינתה "חברתי". "אין לי מילים", כתבה בפייסבוק, "תמיד היה לה חיוך מתוק והעיניים החמות ביותר שבירכו אותך. הקהילה שלנו הרוסה ואנחנו בהלם".