מלחמת חרבות ברזל: ב-17 באוקטובר פרסם העיתון "ניו יורק טיימס" ידיעות על פיצוץ בבית חולים בעיר עזה, והוביל את סיקורו בהסתמך על טענותיו של ארגון הטרור חמאס, כי תקיפה אווירית ישראלית היא הסיבה לכך שמאות בני אדם נהרגו לכאורה. העיתון פרסם היום (שני) הודעת התנצלות על דיווח לא נכון של מהלך האירועים.

חמישה מיליון תושבי לבנון הם בני ערובה: הרגע הדרמטי של נסראללה
לא יאמן: הפתק המקומם שקיבל ראש המועצה גדי ירקוני באמצע הישיבה

כזכור, ישראל הכחישה שהיא אחראית לפיצוץ והאשימה שיגור רקטה שגוי שנורה על ידי ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי, שהכחיש אחריות גם כן. גורמים אמריקאים ובינלאומיים אחרים אמרו שהעדויות שלהם מצביעות על כך שהטיל הגיע מעמדות של טרוריסטים פלסטינים.

בית החולים בעיר עזה אשר נפגע משיגור כושל של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני (צילום :דובר צה"ל)

הדיווחים הראשוניים של ה"טיימס" ייחסו את תביעת האחריות הישראלית לבכירים פלסטינים, וציינו כי הצבא הישראלי אמר שהוא חוקר את הפיצוץ. עם זאת, הגרסאות המוקדמות של הסיקור - והבולטות שהיו בכותרת ובמדיה החברתית - הסתמכו יתר על המידה על גרסת החמאס, ולא הבהירו שלא ניתן לאמת את הטענות הללו באופן מיידי. הדיווח הותיר את הקוראים עם רושם שגוי לגבי מה שאירע בפועל.

בהודעת ההתנצלות העיתון כתב: "ה'טיימס' המשיך לעדכן את הסיקור שלו ככל שמידע נוסף הפך לזמין, דיווח על טענות האחריות השנויות במחלוקת וציין שמניין ההרוגים עשוי להיות נמוך ממה שדווח בתחילה. בתוך שעתיים, הכותרת והטקסט בראש האתר שיקפו את היקף הפיצוץ ואת המחלוקת על האחריות".

"בהתחשב באופי הרגיש של החדשות במהלך סכסוך מתרחב, והקידום הבולט שקיבלה, עורכי טיימס היו צריכים להקפיד יותר על הצגת האירועים הראשונית, ולהיות מפורשת יותר לגבי המידע שניתן לאמת", המשיכו. "עובדי חדר החדשות ממשיכים לבחון נהלים סביב אירועי החדשות הגדולים ביותר - כולל לשימוש בכותרות הגדולות ביותר בדו"ח הדיגיטלי - כדי לקבוע באילו אמצעי הגנה נוספים צריך להשתמש".