יוכבד ליפשיץ בת ה-85 מקיבוץ ניר עוז ששוחררה אתמול בערב משבי חמאס, נשאה היום (שלישי) הצהרה בבית החולים "איכילוב" בתל אביב, במהלכה סיפרה מה עבר עליה לאחר שנלקחה בשבי. לצד רגעי התופת והאימה סיפרה ליפשיץ על התנאים והיחס שקיבלה מידי מחבלי חמאס. בעולם סיקרו בהרחבה את מסיבת העיתונאים, כאשר חלק מהאתרים הבליטו בכותרותיהם את "היחס האדיב" לו זכתה מהמחבלים.

המלחמה בצפון: בחיזבאללה ממשיכים לספור את ההרוגים ושולחים איום | תמונת מצב
צה"ל חשף סרטונים מחרידים מה-7 באוקטובר: "איך אפשר לעשות דברים כאלה?"

בסוכנות הידיעות "רויטרס" כתבו בכותרת: "החטופה ששוחררה: 'עברתי גיהנום'".

גם ברשת "BBC" הבריטית, שרק אתמול נכנעה והודיעה כי מעתה היא תכנה את חמאס "ארגון טרור אסור", נתנו כותרת דומה, והוסיפו כי היא סיפרה במסיבת העיתונאים שהיא נלקחה ל"רשת של מנהרות תת-קרקעיות".

עוד תואר בכתבה כיצד היא ישנה על מזרן על הרצפה וקיבלה את אותו האוכל שקיבלו שוביה - גבינה לבנה ומלפפונים. בנוסף נכתב שהיא "קיבלה טיפול רפואי" וש"היו רופאים שסיפקו לה את התרופות להן היא זקוקה".

עם זאת, נראה כי בתאגיד השידור הבריטי העדיפו להימנע מאזכור של החטיפה האכזרית שחוותה והפרטים הקשים יותר כמו המכות שקיבלה מחוטפיה.

כותרת נוספת, גם היא של ערוץ בריטי - רשת "סקיי ניוז" ציינה כי "חטופה קשישה מתארת שעברה גיהנום, אבל אומרת שאנשי חמאס התייחסו אליה בעדינות". גם שם לא הוזכרו הזוועות שעברה או המכות שקיבלה מהמחבלים.

סיקור ההצהרה של יוכבד ליפשיץ ב''סקיי ניוז'' (צילום מסך)
סיקור ההצהרה של יוכבד ליפשיץ ב''סקיי ניוז'' (צילום מסך)

בנוסף כתבו כי ליפשיץ סיפרה ש"לכל חטוף היה שומר ששמר עליו. הם דאגו לכל מה שהיינו צריכים. הם היו מאוד ידידותיים".

סיקור נוסף של הצהרת יוכבד ליפשיץ ב''סקיי ניוז'' (צילום: צילום מסך)
סיקור נוסף של הצהרת יוכבד ליפשיץ ב''סקיי ניוז'' (צילום: צילום מסך)

עוד בבריטניה - ב"דיילי מייל" הרחיקו לכת וכתבו בכותרת האתר: "טוב ליבי לרוצח", וציטטו את ליפשיץ: "לחצתי את ידו של החוטף כי הם התנהגו אלינו באדיבות". בהמשך מוסבר בכתבה מדוע היא לחצה את ידו למרות ש"עברה גיהנום" לדבריה, ו"הוכתה באמצעות מקלות".

סיקור ההצהרה של יוכבד ליפשיץ ב''דיילי מייל'' (צילום מסך)
סיקור ההצהרה של יוכבד ליפשיץ ב''דיילי מייל'' (צילום מסך)

ברשת הטלוויזיה האמריקאית "CNN" בחרו לצטט את הביקורת שמתחה ליפשיץ על צה"ל, והעדיפו להשמיט את הפרטים הקשים של סיפור ההשתלטות של מחבלי חמאס על הקיבוץ.

בעמוד הטוויטר של סוכנות "שיהאב" העזתית המזוהה עם חמאס נכתב: "חטופה ששוחררה מידי גדודי אל-קסאם: 'הם התייחסו אלינו בכבוד, סיפקנו לנו תרופות ודאגו לניקיון שלנו, הביאו לנו רופאים כדי לבדוק אותנו. הם היו ידידותיים ביותר'".