"חרבות ברזל": מאז שהחלה המלחמה ברצועת עזה לפני כ-20 ימים, היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לטורקיה, שרק לאחרונה חזרו לדרך הישר, החלו להידרדר. לאחר האמירה המקוממת של הנשיא ארדואן אמש, כי "חמאס אינו ארגון טרור", הבוקר (חמישי) העיתון Takvim, הנמצא בבעלות משפחתו הציגה את ראש הממשלה בנימין נתניהו כאדם צמא דם. כמו כן, בעיתון גם כינו את הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן כ "כלב ציוני" ו"פרקליט השטן".

באתר החדשות של העיתון הלכו רחוק בגינוי ובמתקפה נגד ישראל, כשהשוו את התקיפות ברצועת לעזה לפצצת האטום שהטילה ארה"ב על הירושימה ב-1945. "ארה"ב הטילה פצצת אטום על הירושימה ברגע שזכור ככתב אפל בהיסטוריה האנושית, ישראל הטילה פצצה המקבילה אליה במתקפה כנגד אזרחים, ישראל השתמשה עד כה ביותר מ-12 אלף טונות של חומרי נפץ מאז ה-7 באוקטובר", נכתב.

באתר גם טענו כי "העובדה שישראל השתמשה בפצצות זרחן בעזה הוכחה על ידי ארגוני זכויות אדם שונים כמו 'אמנסטי אינטרנשיונל' וסוכנויות ידיעות כמו 'אנאדולו', ישראל פגעה גם עשרות פעמים במחנות פליטים. המשטר הציוני הרס לאורך המלחמה הנוכחית עשרות שכונות ברחבי רצועת עזה".

עוד טענו בעיתון שישראל לא אפשרה לסיוע הומניטרי להיכנס במשך שבועיים שלמים, וכי ההגבלות עדיין נמשכות. בכתבה התבססו כמובן על כלי תקשורת עזתיים, כשלטענתם 40% מכלל הפלסטינים שנהרגו מאז שהחלה מלחמה הם ילדים, וכי 70% מאוכלוסיית העיר עזה, כמיליון ו-400 אלף איש נאלצו לעזוב את בתיהם למרכזי הקליטה בדרום הרצועה.

במקביל, בעיתון גם תקפו את נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בעקבות תמיכתו בישראל, כאשר תמונתו מתנוססת בעיתון כשעיניו עצומות. לצד תמונתו נכתב: "פרקליט השטן". זאת, כאמור לאור תמיכתו של הנשיא האמריקאי בישראל, שהגיע לכאן לביקור בזק בשבוע שעבר, ואף ביקש מהקונגרס סיוע חסר תקדים בשווי מיליארדי דולרים. 

אמש, נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, התייחס למלחמה בישראל וטען כי "חמאס אינו ארגון טרור, אלא תנועת שחרור שמנהלת מלחמה כדי להגן על אדמתו". וא הוסיף כי "אין לנו בעיה עם מדינת ישראל, אך יש לנו בעיה עם המדיניות שלה בנוגע לפלסטינים. נתניהו ניצל את לחיצת היד שלי. הייתה לי כוונה טובה, רציתי לבוא לישראל - אבל לא אגיע". על הלחימה ברצועה אמר כי "התקפות ישראל בעזה הן מצב שמעיד גם על רצח וגם על מצב של מחלת נפש, גם למי שמבצע וגם למי שתומך בהם".

זו אינה הפעם הראשונה שארדואן תוקף את ישראל בעקבות הלחימה בעזה. לפני כשבוע קרא לישראל להפסיק את התקיפות על עזה, שלדבריו, "עולות לכדי רצח אדם" והפציר בקהילה הבינלאומית לפעול למען הפסקת אש הומניטרית באזור. בפוסט שפרסם בטוויטר אמר ארדואן כי "ישראל מתגרה במדינות האזור במקום לחזור בה מהטעויות שלה בעזה", והוסיף כי יש להציל את האזור מ"התזזית המטורפת" שבה תומכות מדינות המערב והתקשורת.