ביקורות רבות הגיעו לאחר תמיכתה הצמודה של ארצות הברית בישראל במסגרת המלחמה מול כוחות החמאס בעזה. בין הביקורות היו כאלו שהגיבו בחריפות על יחסי ארצות הברית עם בנות בריתה, על היחסים בין ארצות הברית למדינות אחרות ועל היחס של ארצות הברית לסכסוך הישראלי-פלסטיני. 

גורם מדיני בכיר: "האמריקנים לא יעזו להגיד לנו לעזוב עכשיו את המאמץ המלחמתי"

כאשר נשאל הלילה (בין חמישי לשישי) דובר המועצה לביטחון לאומי, ג׳ון קירבי, במסיבת עיתונאים על "הפעולות הקשות של ישראל בעזה", הוא לא היסס לענות בתקיפות לעיתונאית שהגדירה, כאמור, את הפעולות כ״קשות״.

״הנשיא אמר כי 'חפים מפשע יהרגו, וזה מחיר המלחמה'. אתה אמרת דברים דומים. האם אתה לא חושב שיש שמדובר בפעולות קשות? באיראן אף קראו לנשיא להתנצל על דבריו״, שאלה עיתונאית את קירבי.

״מה שקשה זה שחמאס משתמש באזרחים כ׳מגנים אנושים׳, מה שקשה זה לקחת מאות בני ערובה ולהשאיר את בני משפחותים דואגים לאהובים, מה שקשה זה לטבוח בצעירים בפסטיבל מוזיקה. אני יכול להמשיך עוד ועוד ולהסביר מה זה ״קשה״, תקף הדובר.

 ״יהיו עוד פצועים והרוגים, זו מלחמה והיא דבר ברוטאלי וקשה, זה לא אומר שאנחנו צריכים לאהוב את זה. כל אחד מהקורבנות הוא טרגדיה, ואנחנו פועלים ככל הניתן כדי למנוע את הפגיעה בחפים מפשע״, הוסיף.