העיתון הגרמני די וולט דיווח כי ארגון הטרור חמאס הקים אימפריה כלכלית בשווי 700 מיליון דולר מחוץ לעזה, ולא הכניס כסף לרצועה. ההנהגה, כך לפי התחקיר, חיה חיי פאר בחו"ל. 

הזירה שבה המלחמה הישירה עם איראן כבר בעיצומה | מיוחד

מאז שעלו לשלטון בשנת 2007, ארגון הטרור החזיק בחשבונות מנופחים, עם מאות מיליוני דולרים, שאותם לא בזבזו על האוכלוסייה ברצועה אלא במתקפות נגד ישראל ובחיי המותרות של ההנהגה. מועצת השורא של חמאס, שאחראית על ההחלטות האסטרטגיות של הארגון, מנהלת גם את משרד ההשקעות, שרק מספר בכירים בארגון הטרור מודעים להיקפו. 

לפי הממצאים, חמאס בנה אימפריה בשווי 700 מיליון דולר, מחוץ לרצועה. החברות שמרכיבות את האימפריה הנ"ל יושבות בטורקיה, קטאר, אלג'יריה איחוד האמירויות וסודאן. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בעוד שהאזרחים ברצועת עזה נאלצים לפרוץ למחסני אונר"א ולגנוב קמח ומוצרי מזון, בכירי החמאס ומשפחותיהם משתכנים במלונות יוקרה ומחזיקים בחשבונות בנק בכל רחבי העולם. כך, בבעלותם חשבונות בנק טורקיים, דרכם מבוצעות העברות כספים לאירופה מבנקים גרמניים הממוקמים בערים כמו מינכן ודיסלדורף. 

ארגון הטרור השקיע כספים בחברות זרות, ולא בתשתיות ברחבי עזה, לאורך שני עשורים, ולהם גיבוי כלכלי אותו יצרו לעצמם למקרה שיגיע היום ובו יפסיקו לקבל מימון מקטאר, ערב הסעודית או טורקיה. 

האחראי על כלכלת חמאס הוא אלי מוסא ג'ברין, ממשוחררי עסקת שליט, שעבר להתגורר בטורקיה יחד עם פעילי טרור נוספים. הוא עוזר למנהיגי החמאס לקבל ויזות, לפתח עסקים ולרכוש נדל"ן מסחרי. בסופו של יום, מנהיגי ארגון הטרור נסוגו למלונות יוקרה בטורקיה ובקטאר והותירו דרגים נמוכים יותר ואת כלל האוכלוסייה הפלסטינית ברצועה להתמודדות עם התוצאות של פעולות הטרור שלהם.