הקרמלין אמר היום (שני) שניסיון הלינץ' נגד יהודים סביב נמל התעופה בדאגסטן שאירע אתמול "התרחש כתוצאה מהשפעה חיצונית".

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב ציין כי "האירוע הוא במידה רבה תוצר של התערבות חיצונית, בין היתר תולדה של תעמולה חיצונית אליה נחשפו אזרחי רוסיה".

עוד נמסר, כי "אנשים רעים השתמשו ב'מידע' ובתמונות הנוראיות של עזה כדי לעורר אנשים לבצע את ניסיון הלינץ'".

לדברי הקרמלין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שקיבל דיווחים מפורטים על שהתרחש בדאגסטן, יכנס הערב דיון על הפרעות.

כזכור, המון זועם הסתער אתמול על שדה תעופה ברפובליקה הרוסית בחיפוש אחר יהודים שנחתו בטיסה מנתב"ג. מרביתם של תושבי הרפובליקה הם מוסלמים, אך מתגורר בה מיעוט יהודי. 

על פי הדיווחים ברוסיה, על המטוס שנחת מישראל לא היו כלל יהודים או ישראלים. עם זאת, גורם ביטחוני ישראלי מסר כי היו מספר יהודים וישראלים שאובטחו במתחם מבודד בשדה, וחיכו שיטיסו אותם למוסקבה ברגע שהתנאים אפשרו זאת. 

עוד דווח, כי חלק מהמסתערים שהגיעו למקום נשאו את דגל פלסטין וצעקו "אללה אכבר". מחוץ לשדה התעופה עברו המתפרעים בין רכבים וחיפשו יהודים. כוחות משטרה מקומית הגיעו לזירה, והותקפו אף הם על ידי ההמון תומך חמאס.

המונים ברוסיה ניסו לבצע לינץ' בנוסעי טיסה מישראל (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')
התמונה והסרטון בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]