ניסיון הלינץ' בנמל התעופה ברוסיה: שמואל, ישראלי שנחת אתמול (ראשון) בדאגיסטן ונקלע אל תוך הסיטואציה האלימה עם המפגינים הפרו פלסטיניים בשדה התעופה בדגסטאן שוחח היום עם אסתי פרז בכאן רשת ב ושיחזר את האירוע המבעית. 

הקרמלין על הלינץ' בדגסטאן: "התרחש כתוצאה מהשפעה חיצונית"

בנוגע לשלומו סיפר: "אני עכשיו מרגיש יותר טוב. הלילה עבר יחסית רגוע כי העבירו אותנו לבסיס צבאי. אבל מה שעברנו אתמול היה מאוד קשה ורוצה לציין מאוד מפחיד".

לאחר מכן, שיחזר את התרחשויות האירוע האלים: "אני טסתי ישירות מישראל לדגסטאן. הטיסה נחתה בשעה 20:20 לפי השעון המקומי. איך שאנחנו נוחתים אנחנו מגיעים לאולם של הדרכונים, אמרו לנו להישאר פה כי יש בלאגן בחוץ והרבה אנשים מפגינים. תוך כדי שאנחנו בבידוק דרכונים התפרצו איזה 200 מפגינים לאולם, המשטרה מהר פינתה אותנו לאוטובוס שהתחיל לנסוע ממש בסיבובים בתוך השדה התעופה. המפגינים התחילו לרוץ אחרי האוטובוס ולזרוק עליו אבנים, קרשים, שברו את הזכוכיות, והמשטרה לא הייתה שם כמעט שעה, ארבעים דקות והמשטרה לא נמצאת".

עוד המשיך: "האוטובוס פתאום עצר, לא יודע לא היה לו איפה להסתובב. אז הם שאלו אלו שהפגינו מי אנחנו ואם אנחנו ישראלים 'תראו את הדרכון' יש הרבה אנשים שהיה להם דרכון רוסי והם ניצלו פשוט ממש ככה. באוטובוס היו ישראלית, מקומיים, עם שתי אזרחויות גם רוסי וגם ישראלי, היו ילדים הרבה ילדים".

"במזל הצלחתי להסתתר ושמתי את המזוודה על החלון כדי שהזכוכיות לא יעופו עליי", שיחזר. "ואז אחרי שעה, ארבעים דקות שאנחנו באוטובוס באה משטרה הזיזה את האוטובוס, הכניסה אותנו למתחם של VIP בתוך השדה תעופה ורק בלאגן בחוץ. כמעט 20 אלף אנשים שברו את השדה תעופה, שברו את המטוס. המשטרה כמעט ולא עשתה שום דבר עד שבשתיים עשרה בלילה בא הצבא של רוסיה העלה אותנו על מסוק תוך כדי יריות שהוא יורה".



"דיילת אחת נורתה ונפצעה מזכוכיות שעפו עליה", הוא סיפר. "מה שאתם ראיתם זה אמת, היה שם איזה 10 אלף איש בתוך הטרמינל, בתוך איפה שהמטוסים עומדים. הם עלו על המטוס, שאלו, דפקו".

"איך זה ייתכן? בדרך כלל טרמינלים הם מאובטחים. אתה חושב שהייתה להם עזרה פנימית שנתנו להם לעשות מה שהם רוצים", נשאל. "אני חושב שהמשטרה פה המקומית היא לא יכולה על התושבים. היה פה כמות גדולה מאוד. הם פשוט התפרצו ולא ספרו לא את המשטרה ולא אף אחד".

הסתערות על שדה תעופה ברוסיה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
הסתערות על שדה תעופה ברוסיה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

"זה היה ממש מפחיד, ממש מפחיד. הרגשתי מאוד מאוים באוטובוס אבל אחרי שפינו אותנו הרגשתי יותר טוב", הודה. "מאתמול בלילה אני בקשר עם משרד החוץ והם שואלים ודואגים", שיתף. 

בסיכום הריאיון, כשנשאל אם הוא מפחד להסתובב ברחובות דגסטאן כעת אמר: "אני לא מפחד אבל אני אצניע את הזהות שלי לא אדבר יותר מדי בעברית אני כן אצטרך להוריד פרופיל. תחושה מאוד קשה, תחושה מאוד קשה מה שהיה אתמול".

על מעצר המפגינים: "אני לא יודע כמה זה רלוונטי ואמיתי כי המדינה פה הכל בשוחד. התקשורת המקומית פה דיברו על מה שקרה אבל הם לא כל כך פרסמו מה קרה ומה היה, פשוט סיפרו שדיילת נפצעה תוך כדי עימות עם מפגינים".