תקרית חריגה נרשמה אמש (ראשון) ברפובליקת דגסטן ברוסיה, כאשר המון זועם הסתער על שדה תעופה בקריאות "אללה אכבר" בחיפוש אחר יהודים שנחתו בטיסה מנתב"ג. 

"המשטרה כמעט לא עשתה דבר": ישראלי שנכח בלינץ' בדגסטן משחזר את רגעי האימה

על פי הדיווחים ברוסיה, על המטוס שנחת מישראל לא היו כלל יהודים או ישראלים. עם זאת, גורם ביטחוני ישראלי מסר כי היו מספר יהודים וישראלים שאובטחו במתחם מבודד בשדה, וחיכו שיטיסו אותם למוסקבה ברגע שהתנאים אפשרו זאת. לאור התמשכות ההפגנה האלימה והחשש לביטחונם פונו נוסעי הטיסה היהודים במסוק תוך כדי יריות באוויר, על מנת להרחיק את המפגינים.

סרטון אותו פרסם היום הג'רוזלם פוסט, מציג את היהודים שפונו לכאורה בריאים ושלמים, אוכלים ארוחת בוקר במקום שנראה כמו בית מלון.

פינוי נוסעי המטוס היהודים למקום מבטחים (צילום :באדיבות המשפחות)

סוכנות הידיעות RIA דיווחה על מעצרם של 60 מהמשתתפים בהפגנה וזיהוי של 150 פעילים נוספים. ניסיון הלינץ' האלים הביא לפציעתם של עשרים אנשים, מתוכם תשעה שוטרים שחלקם מאושפז בבית חולים. נוסעי המטוס הישראלי לא נפגעו. סרטונים של עדי ראייה שנכחו במקום מראים כיצד מפגינים צעירים מניפים דגלי פלסטין והורסים מחסומים, כאשר חלקם אף ניסו להפוך רכב סיור.

לאור המקרה החריג שניכר כי הוא מהווה תגובה לסכסוך המתמשך של ישראל עם מחבלי חמאס בעזה, בדגסטן החליטו לחזק את אמצעי האבטחה ברחבי הרפובליקה, בה מתגוררים כשלושה מיליון תושבים.

סרגיי מליקוב, ראש הרפובליקה של דגסטן, גינה את האירוע האלים ואמר: "אין כבוד בלתקוף זרים או לאיים על נשים וילדים". עוד הוסיף מליקוב כי כוחות חיצוניים, ובמיוחד אוקראיניים, עומדים מאחורי אירוע הפורענות בשדה התעופה. 

הרב הראשי ברל לזר גינה אף הוא את המקרה והביע דאגה מהמתח הגובר בעולם. הוא הדגיש את החשיבות של כבוד הדדי ואחדות בקרב האוכלוסייה המגוונת של רוסיה. מנהיגים רוחניים נוספים, ביניהם המופתי הרוסי אחמד אפנדי עבדולייב, גינו גם הם את ההפגנה האלימה שאירעה ברחבי שדה התעופה של הרפובליקה.