כשהזירה בין ישראל לחמאס בוערת, וכחותינו פועלים בחירוף נפש לחיסול ראשי החמאס ומובילי פעולות הטרור, אחת התעלומות הגדולות על הפרק הן כמה שווים היום הטייקונים החדשים של העולם הערבי, בכירי ארגון הטרור, ואיך הם, שנולדו וגדלו במחנות פליטים ושחרטו על דגלם את הסיוע לעם לכאורה, הפכו לעשירי העם הפלסטיני.

ראשי מערך, מפקדי גדודים ומחנות: בכירי החמאס שחוסלו עד כה
לאירופה יורד האסימון: עיתון גרמני חושף את האמת המרה על חמאס

משרד החוץ של ישראל פרסם היום את שווי בכירי החמאס, וחשף את הונם של מובילי ארגון הטרור. על פי פרסום משרד החוץ, הונו של איסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, מסתכם ב-חמישה מיליון דולרים. בעברו, כיהן הנייה כראש ממשלת הרשות הפלסטינית ה-5, ולאחר ההפיכה בעזה המשיך לכהן כראש הממשלה של ארגון הטרור חמאס, ברצועת עזה.

ח'אלד משעל, מבכירי מנהיגי ארגון הטרור חמאס, ששימש בשנים 1996–2017 כיושב ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור, מחזיק, על פי פרסום משרד החוץ הישראלי, בהון של חמישה מיליארד דולרים.

האחרון עליו פורסם בפוסט של משרד החוץ היה מוסא אבו מרזוק, המשמש כיום כסגן ראש הלשכה המדינית של חמאס ונחשב למעשה לאחד מ"הוגי הדעות" של הנהגת חמאס. הונו מוערך בסך של שלושה מיליארד דולרים, כך לפי פרסום המשרד. כידוע, במהלך המלחמה הנוכחית, חרבות ברזל, אחיו של מוסא, יוסוף אבו מרזוק, נהרג מהפצצה של צה"ל באזור רפיח.
 
 למרות האבטלה הגבוהה בעזה, חמאס מצליח לשמור על הון גדול, בעוד האזרחים מתקשים לחיות לצד ארגון הטרור. העיתון הגרמני די וולט דיווח היום כי ארגון הטרור חמאס הקים אימפריה כלכלית בשווי 700 מיליון דולר מחוץ לעזה, ולא הכניס כסף לרצועה. ההנהגה, כך לפי התחקיר, חיה חיי פאר בחו"ל.