במשך שלושה שבועות קיוותה המשפחה של החטופה שני לוק שיקירתה עדיין בחיים. היום הודיעה המשפחה לציבור כי לוק, בת ה-22, נרצחה על ידי מחבלי חמאס. נשיא המדינה יצחק הרצוג סיפר היום (שני) לעיתון הנפוץ בגרמניה "BILD" על לוק, שהחזיקה באזרחות גרמנית וישראלית, ונרצחה באכזריות.

"על פי ההלכה אי אפשר לערוך לה הלוויה": ראיון מצמרר עם אמה של שני לוק | צפו
סוף עצוב: זוהתה גופתה של שני לוק שתועדה נחטפת מהמסיבה

"אני באמת מצטער לדווח שעכשיו קיבלנו אישור ששני ניקול לוק נרצחה. הגולגולת שלה נמצאה", סיפר הנשיא הרצוג לעיתון הגרמני, והוסיף: "החיות הברבריות והסדיסטיות האלה פשוט כרתו את ראשה כשהן תקפו, עינו והרגו ישראלים. זו טרגדיה גדולה ואני מביע את תנחומיי העמוקים למשפחתה".

על תהליך זיהוי הגופות, אמר הנשיא כי "זיהוי 40 גופות נוספות עדיין מתעכב מכיוון שהאנשים עברו התעללות, נשרפו או בותרו באכזריות. מה שראינו בגבול עזה-ישראל חורג הרבה מעבר לפוגרום. ראינו בית מטבחיים", אמר הרצוג. "ראינו את הדם זורם ברחובות, ראינו את הטרגדיות הנוראיות ביותר שניתן להעלות על הדעת".

בת דודתה של שני לוק בפנייה לנתניהו (צילום :אבשלום ששוני)

במאמר הוזכר כי שני נחטפה מהמסיבה בדרום לעזה על ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. "באותו יום פרסמו חמאס סרטון שבו נראתה גופתה של שני כשהיא אינה זזה. היא שכבה בחלק האחורי של משאית ונפצעה קשה. סביבה היו המון פלסטיני שעודד את חטיפתה, ירק בשערה והיכה אותה", נכתב.

קנצלר גרמניה אולף שולץ, הגיב לידיעה כי שני לוק, שנחטפה לעזה, נרצחה, וקרא: "החדשות על המוות של שני לוק נוראיות. זה מראה את הברבריות של חמאס. חייבים למצות איתו את הדין".