גלית לביא, אזרחית ישראלית שנכנסה לבדה אל תוך הפגנה פרו פלסטינית בספרד תוך קריאות "חמאס הוא דעאש" במגפון, שוחחה היום (שלישי) ב-103FM עם ענת דוידוב, אודי סגל וטל לב רם וסיפרה על ההחלטה יוצאת הדופן.

קמפוסים בוערים: הסטודנטים הישראלים שנאבקים באנטישמיות בחו"ל

"בהפגנה שאני הייתי, הייתה הפגנה מאוד מסודרת. היו שם צוותים מאוד גדולים של משטרה. אני, כישראלית, לא עמדתי בזה. האנשים שם למעשה מניפים שלטי טרור, שלטי חמאס, הרגשתי שאני חייבת לצעוק את צעקתי", שיתפה.

בנושא החשש שעלול להתעורר כתוצאה מהנסיבות אמרה: "אין חשש כי באמת היו שם הרבה מאוד שוטרים. הייתה שם טלוויזיה, צלמים. הרגשתי שאני נכנסת אמנם לתופת, אבל אוכל לצאת ממנה בקלות. היה לי מאוד חשוב לצעוק את הצעקה שהם יבינו שחמאס למעשה זה דאעש, צירוף שתי המילים האלה אמור לזעזע את העולם. פשוט לא יכולתי לעמוד מנגד".

"הם עמדו שם במעגל, ועמד בחור עם מיקרופון גדול והתחיל להסביר את כל הצדק שלהם וכולם עמדו במעגל והקשיבו לו והטלוויזיה צילמה אותו, ואז נכנסתי למעגל וצעקתי שתשמעו את האמת, שחמאס זה דאעש. ידעתי שבאיזשהו שלב יעצרו אותי, אבל הייתי חייבת לצעוק את צמד המילים הזה", שיחזרה.

"אישה אחת מול המון כזה. ניסו לפגוע בך?", נשאלה. "כמובן קפצו עליי, דחפו אותי ואז השוטרים איכשהו הוציאו אותי משם", השיבה. "אני לא יכולה לחשוב על זה כגבורה כי יש לנו כל כך הרבה גיבורים במדינה הזאת. זו לא גבורה לבוא ולהיכנס להפגנה עם נשים וילדים. היום אנחנו רק רואים את הדגל הירוק הזה וחושבים שבאים לרצוח אותנו. זה לא המצב. אלה אנשים שמפגינים הפגנה שהיא אווילית, שהיא חסרת כל צדק ומרתיחה, ואי אפשר לעמוד מנגד ולראות את זה. אי אפשר לעמוד מנגד ולשמוע אותם צועקים לחופש כשאנחנו נרצחנו פה ונשחטנו ונאנסנו. הכוח היה צריך לבוא בשתיקה ולא היה לי את הכוח לשתוק". 

הפגנה פרו-פלסטינית במדריד (צילום: רויטרס)
הפגנה פרו-פלסטינית במדריד (צילום: רויטרס)

בהתייחס לכמות ההפגנות הפרו פלסטיניות המתרחשות במקום סיפרה: "המצב הוא מאוד חמור. אני הייתי שם שבוע ימים והיו שתי הפגנות מאוד גדולות, מסודרות. מדי פעם ראיתי סטודנטיות שהולכות עם שלטים 'Free palestine', ואז כמובן שתקפתי אותן, זה היה מאוד קל. צעקתי את הצעקה ונתתי לכל האנשים שם לשמוע מה יש לנו לומר כעם, אבל הם עושים שם הפגנות. הם מאוד מאורגנים וזה מרתיח. הישראלים לא עומדים מנגד. הם מקבלים הוראה מהמשטרה שלא לעשות הפגנות כנגד, כי המשטרה כמובן רוצה לשמור שם על השקט, וזו לדעתי טעות מאוד גדולה, אבל אין לי מה לומר בעניין הזה". 

עוד שיתפה גלית כי היא חזרה לארץ אתמול. "האם כשאת רואה הפגנות כאלה בעד הפלסטינים, האם התחושה היא שאתה חוזר להיות מיעוט כשאתה נמצא בחו"ל, ופה לפחות אתה בצד של הרוב?", נשאלה בסיכום הריאיון. "אין ספק שכאן התחושה היא הרבה יותר טובה. זו המדינה שלנו, זו הארץ שלנו. אתה שואל איפה יש יותר תחושת ביטחון? ברור שבארץ, אין ספק, למרות שאנחנו במלחמה. אין ספק שזו המדינה שלנו והכי טוב לנו פה וכולם מרגישים את זה. לחלוטין גם הרבה יותר בטוח. אני יכולה להגיד לך שהישראלים בחו"ל היום לא מרגישים בטוח בכלל", סיכמה.