מלחמת חרבות ברזל: בזמן שפקידי האו"ם מתריעים שבתי החולים ברצועת עזה עומדים בפני משבר חמור בשל מחסור בדלק, מתברר שחמאס צובר כמויות עצומות של דלק לצרכיו שלו.

הרמטכ"ל במסר לנסראללה ולחות'ים: "מוכנים לתקוף גם בזירות אחרות"
"מתי אתה נכנס לעזה?": כך גורמים בחמאס פועלים להוציא מידע מחיילים

על פי דיווח ברשת NBC האמריקאית, גורמים אמריקאים וישראלים העריכו לאחרונה כי חמאס מחזיק בידיו מאגר של למעלה מ-750 אלף ליטר של דלק, אותו הוא שומר לשימוש עבור הרקטות שיורה לישראל ולהפעלת הגנרטורים ברשת המנהרות התת-קרקעיות שלו.

הדיווחים מגיעים בזמן שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן קורא להפוגה הומניטרית בעזה, כשבאו"ם מתריעים שסוכנויות סיוע, מפעלי מים ומאפיות על סף סגירה בגלל מחסור חמור בדלק. ישראל, שמאפשרת כניסה מוגבלת של משאיות עם מזון ותרופות, עדיין אוסרת על אספקת דלק שעלול לשמש את חמאס למטרות צבאיות.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תומכי החמאס (צילום:  Attia Muhammed/Flash90 )
תומכי החמאס (צילום: Attia Muhammed/Flash90 )

חמאס לעומת זאת דורש שוב ושוב להזרים דלק נוסף לרצועה, הן במשא ומתן על יציאת זרים והן בדיונים על שחרור בני ערובה שחטף. יועץ הביטחון הלאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן אמר שחמאס מונע מאזרחים אמריקאים לצאת מעזה תוך הצבת דרישות, שעל פי גורמים אמריקאים כוללות גם אספקת דלק.

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, שיגיע בקרוב שוב לארץ, אמר בעדותו לקונגרס שחמאס מסרב לחלוק את מאגרי הדלק שלו עם בתי החולים בעזה. "לחמאס יש מאגרי דלק משלהם", הוא אמר. "אילו הם דאגו קצת לתושבים, הם היו משתמשים בהם כדי להפעיל ציוד רפואי חיוני".

ישראל וארה"ב מסכימות שגם אם חמאס צובר דלק, יש לספק סיוע הומניטרי לתושבי עזה. אך חמאס מוכיח שוב ושוב שהוא מוכן לגנוב את הסיוע לצרכיו שלו, תוך סיכון אזרחים. זוהי דילמה קשה עבור ישראל והקהילה הבינלאומית, הנובעת מנכונותו של חמאס לנצל תושבים חפים מפשע לצרכיו הצבאיים.