סגן קנצלר גרמניה, רוברט האבק, נשא הלילה (חמישי) נאום באורך כעשר דקות, ובו הביע תמיכה בלתי מסויגת בישראל. 

כלי תקשורת צרפתי בהנחיה מקוממת לכתביו: חמאס לא יכונה "ארגון טרור"
אין דלק ברצועת עזה? רשת NBC האמריקאית חושפת את האמת המרה

בנאומו אמר האבק: "ביטחונה של מדינת ישראל הוא חיוני לנו כמדינה. זה היה הדור של הסבים שלי שרצה להשמיד חיים יהודיים באירופה וגרמניה. הקמתה של מדינת ישראל אחרי השואה הייתה הבטחה לביטחונם של היהודים, וגרמניה מחויבת לקיים את ההבטחה הזאת. המחויבות הזאת גם אומרת שיהודים בגרמניה לא צריכים לפחד להראות את דתם ותרבותם אבל הפחד הזה חזר כעת".

עוד התייחס סגן הקנצלר בדבריו לחששות הקהילות היהודיות במדינתו לשלוח את הילדים לבתי הספר וציין שהסולידריות עם ישראל היא חד משמעית. "בזמנים כאלה צריכים להיות מאד ברורים: אי אפשר לסבול אנטישמיות בשום צורה. האנטישמיות שאנו רואים בהפגנות מצריכה תגובה פוליטית קשוחה. אין בגרמניה מקום לאנטישמיות דתית. מי שחי במדינה הזאת חי לפי החוקים של המדינה הזאת והוא צריך להבין זאת. המדינה שלנו מאפשרת זכויות אבל גם חובות ואי אפשר להפריד ביניהם".

בנוסף, סגן קנצלר גרמניה תקף את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שהצטלם עם מנהיגי חמאס וגינה את ארגון הטרור. "חמאס הוא ארגון טרור רצחני שפועל למען השמדתה של מדינת ישראל ורצח כל היהודים". סגן הקנצלר סיפר בדבריו שבביקור האחרון שלו בטורקיה טענו נגד איסור ההפגנות הפרו פלסטיניות בגרמניה, "הסברתי להם שכמובן שאפשר לבקר את ישראל אבל שבשום אופן אסור לעודד אלימות נגד יהודים או לחגוג אלימות נגד יהודים".

בסיום דבריו אמר: "מי שלא איבד את התקווה לשלום באזור, מי שמאחל לפלסטינים את הזכות למדינה משלהם חייב להבדיל. וההבדל הוא שהחמאס הרצחני מעוניין למנוע שלום, החמאס לא רוצה פיוס עם ישראל אלא מחפש את השמדתה. ולכן אני חוזר על כך, ביטחונה של ישראל זו המחויבות שלנו. גרמניה יודעת את זה!".