אלה אמהוף, בתה החורגת של קמלה האריס - סגנית נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, גייסה למעלה מ-19 מיליון דולר עבור ילדי עזה באמצעות קמפיין גיוס תרומות ברשתות החברתיות. אמהוף, יהודייה בת 24, פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה קישור לקרן סיוע לילדים עזתיים, שמטרתה לאסוף כספים עבור ילדים שנפגעו מהלחימה ברצועת עזה.

הקרן, שהוקמה בשנת 1991 דיווחה כי נכון ליום ראשון בבוקר, נאספו 19 מיליון ו-200 אלף דולר. חבר הקונגרס הרפובליקני ג'ף ואן דרו מניו ג'רזי גינה את פעולותיה של אמהוף - בתו של עורך הדין היהודי האמריקני דאג אמהוף, "האיש השני" בארה"ב ובעלה של האריס - וטען כי הכספים עלולים ליפול לידי חמאס.

אמהוף פרסמה את הקישור לקרן סיוע לילדי עזה בחשבון האינסטגרם, שם כתבה כי היא "מודאגת מאוד מהשפעת המלחמה על הילדים בעזה". הפוסט עורר הדים רבים ברשתות החברתיות, כשחלק מהאנשים שיבחו את אמהוף על היוזמה שלה, בעוד שאחרים גינו אותה על כך שהיא תומכת בטרוריסטים.

חבר הקונגרס הרפובליקני ג'ף ואן דרו גינה את פעולותיה של בתה של האריס וטען כי הכספים עלולים ליפול לידי חמאס. "הדבר מדאיג ביותר", אמר. "חמאס עלול למשוך כמעט בוודאות את כל הכספים ההומניטריים שייכנסו לעזה ובמידה והדבר יקרה, ארגון הטרור יממן את פעילותו באמצעות התרומות. הכסף לא יגיע לילדים שזקוקים לו", הסביר.

פעילי חמאס במעבר ארז (צילום: עטיה מוחמד פלאש 90)
פעילי חמאס במעבר ארז (צילום: עטיה מוחמד פלאש 90)

הקרן לסיוע לילדי עזה הגיבה לביקורת של ואן דרו, וטענה כי היא שומרת בקפדנות על הכספים שהיא מקבלת. "הכספים שלנו מועברים ישירות לתוכניות הומניטריות לילדים", נמסר. עוד צוין כי הקרן פועלת בשיתוף עם ארגונים בינלאומיים כדי להבטיח שכספי התרומות שלה יגיעו ליעדם.