בעוד שנה בדיוק יערכו בארצות הברית הבחירות לנשיאות, כאשר הצפי הוא לקרב חוזר בין המתמודדים ב-2020, ג'ו ביידן ודונלד טראמפ. בצל הירידה בסקרים, התייחס היום (שני) דיוויד אקסלרוד, שהיה יועץ בכיר לנשיא בממשל אובמה לקמפיין של ביידן.

האם ביידן יפסיד? בחירות 2024 עלולות להציב את המוסלמים מול היהודים
דיווח: ״ביידן מנהל דיונים על המדיניות ליום שאחרי נתניהו״

"על ביידן לקבל החלטה", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "אם יחליט לרוץ לקדנציה נוספת, והאם מהלך כזה יהיה חכם. עליו לשאול את עצמו: האם זהו האינטרס של המדינה או של עצמו?".

דבריו של אקסלרוד מגיעים על רקע סקר שערך בשבוע שעבר עיתון הניו יורק טיימס בשיתוף מכללת סיאנה, ממנו עולה כי ביידן נמצא במגמה שלילית בסקרים, זאת בעוד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מוביל בכמעט בכל מדינות המפתח החשובות ביותר.

הסקר שנערך על ידי הניו יורק טיימס ומכללת סיינה קבע כי בסיס התמיכה של ביידן מתפרק מכיוון שהבוחרים אינם מרוצים מההגירה, הביטחון הלאומי והמדיניות הכלכלית שלו. הסקר של הטיימס מצא כי מצביעים אפרו-אמריקאים מביעים תמיכה יוצאת דופן של 22 אחוזים בטראמפ, וביידן גם מפסיד תמיכה מצד מצביעים צעירים יותר, היספנים ומצביעים עירוניים.

67 אחוז מהמצביעים הרשומים אומרים שהמדינה צועדת בכיוון הלא נכון. טראמפ, על פי הסקר, מנצח את ביידן 49-43 בג'ורג'יה, 49-44 באריזונה, 48-43 במישיגן ו-48-44 בפנסילבניה ואף מחזיק ביתרון דו-ספרתי מדהים בנבאדה, 52-41. ביידן מוביל כרגע בוויסקונסין, אבל רק בקושי - עם 47% לעומת 45 של טראמפ.