גוברות הקריאות לנסראללה לא להסלים את הלחימה: איש הדת הנוצרי הבכיר בלבנון, הפטריאך המארוני בשארה בוטרוס אל ראעי, הפציר היום (שני) בראשי מדינתו להגן על לבנון מפני המלחמה בין חמאס וישראל, זאת ברקע חילופי האש המתמשכים בגבול הצפון.

סוף הקריירה הפוליטית? המהלך החריג נגד הח"כית שהכחישה את הטבח בעוטף

אל-ראי קרא להחיל את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם משנת 2006, וציין שהיא הורתה לצדדים להפסיק את האש. הוא קרא לבכירי המדינה הלבנונית לפעול כדי להרחיק את לבנון "מנגע המלחמה הזו... ולבצע את תפקידה המדיני והדיפלומטי בתמיכה בעניין הפלסטיני. זה יעיל יותר", אמר.

מתנגדיו של חיזבאללה בלבנון מאשימים זה מכבר את הארגון בפגיעה במדינה באמצעות החזקתה בארסנל שמתגבר על הצבא הלאומי, ומאשימים אותה במתן מונופול על החלטות מלחמה ושלום. תומכי חיזבאללה אומרים שהארסנל שלו הגן על לבנון מפני ישראל.

לפני כשבוע פרסם העיתון הלבנוני אל-אח'באר, המזוהה עם ארגון חיזבאללה, סקר דעת קהל שנערך בארץ הארזים, וממנו עולה כי יותר מ-68% סבורים שעל המדינה לא להצטרף ללחימה מול ישראל.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ירי ארטילרי לעבר לבנון (צילום: David Cohen/Flash90)
ירי ארטילרי לעבר לבנון (צילום: David Cohen/Flash90)

לאחרונה פורסמה גם עצומה נגד המלחמה עליה חתומים אלפי אזרחים לבנונים. בעצומה נכתב כי "אנחנו אזרחי לבנון ומחוצה לה מאמינים בתוקף שאין לגרור את לבנון למלחמה המתמשכת בעזה. אנחנו מסרבים שהריבונות שלנו תיחטף בזמן שהמדינה שלנו משמשת שדה קרב למלחמות של פרוקסי. אנחנו קוראים לממשלת לבנון לעמוד באחריותה להגן על האינטרס הלאומי של המדינה ולהגן על לבנון, במיוחד בתקופה שבה היכולות החברתיות והכלכליות שלנו נשחקו. אנחנו מסרבים בתוקף להיגרר למעגל נוסף של הרס ושפיכות דמים, העלול לגרום נזק בלתי הפיך לכל הלבנונים".

בתוך כך, שר החינוך בממשלה הזמנית של לבנון, עבאס אלחלבי, אישר לפני כשבוע וחצי בשיחה עם אל ערביה כי לבנון מעוניינת לדבוק בהחלטה הבינלאומית 1701. "ללבנון אין אינטרס להסתבך בעימותים הצבאיים המתמשכים. עלינו כממשלה לעשות כל מאמץ כדי להגן על ארצנו. ראש הממשלה מנהל מגעים אזוריים ובינלאומיים רבים כדי להגן על המדינה ולמנוע מהמצב בדרום לבנון לגלוש לעימות גלוי", אמר אלחלבי. 

כזכור, נסראללה, בנאומו הראשון מאז תחילת מלחמת ישראל-חמאס, אמר ביום שישי כי ההסלמה בחזית לבנון תהיה תלויה באירועים בעזה ובפעולות ישראל כלפי לבנון.