סין תשמש נשיאה תורנית של מועבי"ט החל מה- 1 בנובמבר (למשך חודש) בשעה שהלחימה הקרקעית בעזה הולכת ומתרחבת ו"שעון החול המדיני" הופך להיות גורם משמעותי מאוד עבור ישראל ויכולתה למגר את החמאס. 

סין ניצלה נשיאות תורנית קודמת של מועבי"ט – במהלך "שומר חומות" (מאי 2021). כדי לפגוע תדמיתית בארה"ב, היא הוקיעה אותה על תמיכתה בישראל, הגדירה את מהלכי ישראל כהפרה של החוק הבינ"ל וחתרה לקדם הפסקת אש מהירה ע"י כינוסים תכופים של המועצה. מבחינה אופרטיבית, מהלכיה של סין כשלו, אולם הם הצרו את מרחב התמרון הישראלי ושימשו "תחמושת" לגורמי BDS. התייצבותה של סין כאחד מנושאי הדגל הפלסטיניים מתבססת על הערכתה שזו מציגה אותה באור חיובי בקרב מדינות ערב. סין הפכה אז את ישראל ל"נזק אגבי" של העימות הבין-מעצמתי. 

העמדה הסינית מאז 7 באוקטובר אינה עולה בקנה אחד עם ארה"ב וישראל (גם אם היא פחות עוינת מזו של רוסיה). סין מסרבת להגדיר את חמאס כארגון טרור ואת המתקפה הברוטלית כמעשה טרור, בטענה שהיא מחויבת לעמדה מאוזנת (impartial). בה בעת, "העמדה המאוזנת" לא מפריעה לסין להגדיר את מהלכיה של ישראל כ"ענישה קולקטיבית" החורגת מזכות ההגנה העצמית ומפרה את החוק הבינלאומי. גם לאחר כ- 24 שעות מפגיעת הרקטה של גא"פ בבית החולים, שגריר סין לאו"ם עדיין ייחס לישראל במשתמע את האשמה לתקרית.

מאז 7 באוקטובר, המלחמה בעזה הפכה לנושא מרכזי בשיח של הרשתות החברתיות הסיניות. רוב השיח הוא אנטי-ישראלי ואנטישמי באופן מובהק, והצנזורים הסינים נמנעו עד כה מלהתערב בו, ככל הנראה כ"שסתום לחץ" המסיט את דעת הקהל מסוגיות פנים.

קשה להתעלם מהעובדה שאחד האינטרסים העיקריים המיוחסים לחמאס ולאיראן במתקפה הברוטלית על ישראל – משותף להם ולסין: לחבל בנורמליזציה בין סעודיה לישראל ולערער את הסדר האזורי בהנהגה האמריקנית המתבסס על הסכמי אברהם והמטריה הביטחונית של ארה"ב. 

המאבק הבין-מעצמתי הפך לגורם מניע עיקרי (driver) של המדיניות המזרח תיכונית – גם של סין וגם של ארה"ב. סין רואה בהסכמי אברהם מהלך אמריקני שנועד לפגוע במעמדה במזה"ת. לעומתה, ארה"ב רואה כיום בהסכמי אברהם ובהרחבתם מנוף מרכזי לצמצום השפעתה של סין באזור. בשל כך, סין חותרת לקדם סדר אזורי בהנהגתה המתבסס על ההסכם הסעודי-איראני. מעבר לכך, סין נמנעת מלהגדיר את חמאס ואת המתקפה הברוטלית כאשמים היות וזה סותר את המסר הסיני העיקרי – ארה"ב ומהלכיה הם האשמים בהסלמה.

יחד עם זאת, לקראת מפגש הפסגה הצפוי בין נשיאי סין וארה"ב באמצע החודש בקליפורניה יתכן וסין תמתן במעט את הרטוריקה, אולם נאמנה לדרכה – ובכדי להפגין את השפעתה הגלובלית – סין צפויה לעשות כל מאמץ לקדם הפסקת אש מהירה שתחבל במאמצי ישראל – בתמיכת ארה"ב והמערב – למגר את שלטון החמאס בעזה.

מנכ"לית קבוצת סיגנל, קאריס ויטי, המסיימת ביקור בסין במסגרתו נשאה דברים בכנס הביטחון השנתי החשוב ביותר בסין, אמרה: "החתירה הסינית לקדם הפסקת אש מהירה תוך ניצול הסמכויות הפרוצדורליות כנשיאת מועצת הביטחון עלולה להשפיע לרעה על "שעון החול המדיני" של ישראל בלחימה בעזה. כמו כן, סין עלולה לנצל את האירועים על מנת לקדם את שאיפתה המוצהרת מזה זמן – להיות מעורבת פורמלית בתהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים – היא לא היתה שותפה בקוורטט – ולקדם הצעה לזמן ועידה בינלאומית בחסות חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון לקידום התהליך המדיני. ישראל חייבת לקחת את זה בחשבון ולפעול בתיאום עם ארה"ב ושותפות נוספות במועצת הביטחון דוגמת בריטניה, צרפת ויפן כדי למנוע מהלכים שיפגעו בישראל".