מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, שכבר עורר סערה כשטען שהטבח שביצעו מחבלי חמאס "לא התרחש בחלל ריק", העביר היום (שני) שוב ביקורת על פעולות ישראל. לדברי גוטרש, ההגנה על אזרחים "חייבת להיות עיקרית" במלחמה בין ישראל לחמאס. עוד אמר כי הוא מודאג עמוקות "מההפרות הברורות של החוק ההומניטרי הבין-לאומי שאנו עדים לה".

יועץ אובמה לשעבר לביידן: "שקול לפרוש מהמירוץ לנשיאות"
פליטת פה או הודאה? בערוץ החדשות הסעודי חשפו את האמת על החמאס

בהמשך דבריו האשים את ישראל שלדבריו "מפציצה ופוגעת באזרחים, בתי חולים, מחנות פליטים, מסגדים, כנסיות ומתקני או"ם". עוד התייחס גם לפעולות של חמאס ואמר כי "הארגון יחד עם חמושים אחרים' משתמשים באזרחים כמגן אנושי וממשיכים לשגר רקטות ללא הבחנה לעבר ישראל". בסיום דבריו אמר גוטרש: "מבוצעות הפרות ברורות של החוק ההומניטרי הבינלאומי - אני קורא להפסקת אש הומניטרית".
 
השגריר גלעד ארדן הגיב לדברי מזכ״ל האו״ם: ״מזכ״ל האו״ם, שגילה הבנה לטבח ולשחיטה של חפים מפשע ע״י החמאס ושלא פותח כל נאום בקריאה למחבלי החמאס להסגיר את עצמם ולשחרר את החטופים בכדי לסיים את המלחמה- הוא מזכ״ל שאיבד את המצפן המוסרי שלו ואסור שיישאר אפילו דקה אחת נוספת בתפקידו. אני קורא לו שוב להתפטר".

"כל נציג או״ם שעושה את ההקבלה המוסרית השקרית בין ארגון טרור אכזרי המבצע פשעי מלחמה, לבין דמוקרטיה שומרת חוק, מעיד על עצמו שהוא בעל מוסר רקוב ועליו לפרוש מיד מתפקידו״.

כזכור, לפני כשבועיים  עורר גוטרש סערה, לאחר שהביע ביקורת עזה בנאומו במועצת הביטחון נגד פעולותיה של ישראל בעזה. המזכ"ל טען בנאומו שפעולות הטבח שחמאס ביצע "לא התרחשו בחלל ריק" - וקישר אותן ל"כיבוש החונק שתחתיו נמצאים הפלסטינים במשך 56 שנה".