בצל המשך המלחמה בעזה - נרשמה עליה דרמטית במספר אירועי האנטישמיות ברחבי העולם. הלילה (בין שני לשלישי) נקבע מותו של פול וקסלר, יהודי בן 65, מפגין תומך ישראל, שהוכה למוות באמצעות מגפון בהפגנה פרו-פלסטינית בלוס אנג'לס.

על פי עדי ראייה, התפתח עימות בין המפגין היהודי למפגין הפרו-פלסטיני. לאחר העימות, המפגין הפרו-ישראלי תועד כשהוא שרוע על הקרקע ומדמם. הוא פונה לבית החולים, ושם כאמור נקבע מותו לאחר דימום מוחי.

כאמור, בעקבות המלחמה בעזה, ישנו גל אנטישמיות חסר תקדים ברחבי העולם. בסוף השבוע האחרון אירע אירוע אנטישמי מחריד בצרפת, כשאלמוני צלצל על דלתה של צעירה יהודייה בשנות ה-30 לחייה בעיר ליון, אמר לה ''שלום" כשפתחה, דקר אותה פעמיים בבטנה ועזב את המקום לאחר שחרט צלב קרס על דלתה שמעליה התנוססה מזוזה.

הפגנה פרו פלסטינית בברוקלין (צילום: רויטרס)
הפגנה פרו פלסטינית בברוקלין (צילום: רויטרס)

האירוע הגיע על רקע מקרים מזעזעים יותר ויותר בכל רחבי צרפת, של תקיפות פיזיות ומילוליות, ברחוב, בבתים, אבל גם ברשת. דוגמנית צמרת ממוצא ערבי תהתה באינסטגרם בתגובה לסיפור התינוק מעוטף עזה שהושלך לתוך תנור, כי "איש לא שאל האם צלו אותו עם מלח או עם פלפל". על חנות בפריז נרשם "אסור ליהודים", כמו בתקופה הנאצית. יהודים הותקפו פיזית ברחוב. ברובע ה־12 בפריז שברו את אפו של בחור יהודי שישב בבית קפה. בשכונת רוני סו בואה נשדדו חפצי ערך מאדם שתוקפיו הכו אותו בפניו וקראו לעברו "יהודי מלוכלך".

באירוע אחר, שאירע בדגסטן, מאות אזרחים מקומיים הסתערו על שדה התעופה הבין-לאומי לאחר שמטוס שהגיע מישראל נחת שם. על פי הדיווחים ברוסיה, על המטוס שנחת מישראל לא היו כלל יהודים או ישראלים. עם זאת, גורם ביטחוני ישראלי מסר כי היו מספר יהודים וישראלים שאובטחו במתחם מבודד בשדה, וחיכו שיטיסו אותם למוסקבה ברגע שהתנאים אפשרו זאת. 

יועצת נשיא ארה"ב למלחמה באנטישמיות דבורה ליפסטאדט התייחס הלאירוע ואמרה ל"מעריב" כי יש צורך בחקירה בלתי תלויה כדי לברר מי יזם את התקיפה האנטישמית בשדה התעופה הרוסי במחצ'קלה.

לדבריה, אין ספק שהפורעים נהנו מחסות שלטונית כלשהי והביעה דאגה לגבי הסלמה באנטישמיות ברוסיה. שרת הפנים של בריטניה סואלה ברוורמן אמרה בראיון לסקיי ניוז, כי אין דרך אחרת לתאר את המצעדים שבהם נשמעות קריאות ג'יהאד מלבד מצעדי שנאה. ברוורמן התייחסה להשחתת אנדרטאות במהלך ההפגנות ואמרה כי כל מי שישחית אנדרטה מוכרח להישלח באופן מיידי למאסר.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]