"חרבות ברזל": ככל שנמשכת המלחמה בדרום, והתמרון הקרקעי של צה"ל בתוך הרצועה נמשך גם הוא, כך נשמעים יותר ויותר קולות אנטי-ישראלים גם בקרב ראשי מדינות בעולם. אחד מהם, הוא נשיא ונצואלה, ניקולאס מדורו, שתקף את ישראל בחריפות והאשים אותה שבכל שהיא רוצה "למחוק את העם הפלסטיני מהמפה".

בהצהרה שנשא בכלי התקשורת במדינה, האשים את ישראל ב"עליונות הציונות" ו"ברצון למחוק את העם הפלסטיני". לדבריו, "הם (ישראל) רוצה לסיים עם כל העולם הערבי והמוסלמי. ישראל הציגה אידיאולוגיה של שנאה, ביצעה פשיטות וביזה וזה מה שבא לידי ביטוי ממנה כבר 75 שנים".

עוד אמר: "העולם המערבי צריך להקשיב לי, האמריקאים והאירופים צריכים להקשיב לדברי, הם (ישראל) זרעה אידיאולוגיה מסוכנת יותר מהנאציזם, קודם כל נגד העם הפלסטיני - כמו רצח עם ופצצות אטום, ובהמשך היא תפנה גם נגד העולם הערבי והמוסלמי, ואחר כך גם יגיעו לנוצרים הקתוליים, בואו נעצור את רצח העם בזמן, חייבים לעצור את רצח העם שנעשה על ידי הציונים כנגד העם הפלסטיני.

זו אינה הפעם הראשונה שבה נשיא ונצואלה מתבטא בצורה קשה נגד ישראל, בזמן המלחמה. כבר בימים הראשונים לאחר הטבח בעוטף, בחר לתקוף את ישראל: "אין חשמל, אין מים, אין דלק. מצור מוחלט, פלישה לעזה. שם, בשטח קטן, חיים מיליוני בני אדם שבמשך עשרות שנים הופצצו, עונו, הותקפו, נרדפו והושתו. זהו האנשים הקדושים של עזה. העולם צריך להגיב ולהגיד לא לרצח העם נגד תושבי עזה, לא לרצח העם הפלסטיני. העולם הנוצרי, העולם המוסלמי, העולם היהודי, עולם הדרום צריך להגיב. אנחנו חייבים להתעורר".