מלחמת חרבות ברזל: מאז החלה המלחמה בישראל, ניכרת עלייה משמעותית בכל הנוגע לכמות האירועים האנטישמיים, כנגד יהודים או ישראלים ברחבי העולם. בשבועות האחרונים ניתן לראות הפגנות רבות של גורמים איסלמיים כנגד ישראל וצה"ל, לצד תמיכה מאסיבית בארגוני הטרור השונים.

המלכודת שמתכנן סינוואר לישראל ומדוע צה"ל מסרב בעקשנות להפסקת אש
פירי מנהרות, מפקדות ומחסני אמל"ח: צפו בכוחות צה"ל מסכלים תשתיות טרור של חמאס

א', בחורה ישראלית, שהעדיפה שלא להזדהות, בשל החשש מהמצב ומכך שיזהו אותה אנשים שמכירים אותה שם, חולקת בשנים האחרונות את חייה ועבודתה בין ישראל ללונדון שבאנגליה. "נורא קשה לנו בשבועות האחרונים, המצב כאן בלונדון מטורף", היא מספרת בשיחה עם 'מעריב'.

"כבר מה שבועות שאנחנו חוששים להסתובב בעיר, בעיקר בסופי שבוע. כיום אני לא נכנסת בכלל לעיר בימי בשבת ובימי בראשון, כי זה פחד מוות. יש כאן הפגנות מאוד אלימות, של עשרות אלפים ברחובות. הם מגיעים מכל רחבי אנגליה להפגנות פרו פלסטיניות. מגיעים באלפים, הכל מאורגן, המון אוטובוסים מביאים אותם ללונדון להפגנות האלה והם לא מפחדים מאף אחד, אפילו מתעמתים עם המשטרה ויורים עליהם זיקוקים וכל מיני דברים כאלה.

איתור תשתיות תת קרקע וציוד תומך על ידי לוחמי צוות קרב חטיבה 460. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

ההפגנות מלאות באלימות ויש הרגשה שהמשטרה לא עושה מספיק. הם מנסים להגיע למיליון איש ובסוף השבוע הקרוב נראה שיהיה בלגן גדול, כי זה יום הזכרון כאן באנגליה ואולי הם ינסו לנצל את המצב ולעשות דווקא".

א' כבר החלה להרהר לאחרונה באפשרות לעזוב לגמרי את לונדון בשל המצב: "זה לא כל כך פשוט, כי המשפחה שלי בלונדון ככה שקשה פשוט לקום ולעזוב. אני נמצאת חלק מהזמן בישראל וחלק מהזמן כאן בלונדון, אבל בהחלט אני יכולה לומר שאני לא בטוחה שיש כאן עתיד, עם כל מה שקורה פה".

גם מ', ישראלית תושבת לונדון, העדיפה שלא להיחשף בשמה המלא וסיפרה: "אנחנו מתגוררים כבר שנתיים בשכונה עם הרבה יהודים וישראלים בלונדון. עד עתה לא נתקלנו בגילויי אנטישמיות ואלימות אבל מכיון שיש כרגע התארגנות של הפגנות פרו פלסטיניות בשבתות, בשעות מסוימות, אז אנחנו מעדיפים לא להגיע לאיזורים של ההפגנות. הבת שלנו לומדת בבית ספר יהודי , אנחנו מקבלים עדכונים מבית הספר על האבטחה במקום ועל ההתארגנות שלהם מאז פרוץ המלחמה.  התבקשנו שילדים שלומדים בבית הספר ומגיעים בתחבורה ציבורית , ילבשו בגדים רגילים מעל התלבושת היחידה שיש עליה מגן דוד. אנחנו לא מאד חוששים, אבל גם לא שאננים. ממשיכים להגיע למחאות ועצרות לשחרור החטופים ומקוים לטוב".