קולונל מוג'יב שמסן, מומחה צבאי תימני-חותי, הופיע בטלוויזיה של חיזבאללה והצהיר על כוונתם לשגר בהתמדה טילים ומל"טים לעבר מטרות ישראליות ואמריקניות, כך דיווח היום ממרי (מכון מחקר העוקב אחרי אמצעי תקשורת במזרח התיכון)

עלייה במאות אחוזים באירועי האנטישמיות בעולם: תקיפות פיזיות, הצתות של בתי כנסת
החטא ועונשו: העיתונאי העזתי ששידר מהקיבוצים מתחנן על נפשו

בהצהרתו אמר: "נמשיך לשגר טילים ומל"טים לעבר מטרות ישראליות ואמריקניות; ניתן לכוון כל מעבר ימי בים האדום ובמיצר באב אל-מנדב''. 

החות’ים השולטים בצפון תימן לא אוהבים את הכינוי הזה מפני שהוא מצמצם ומגמד את היקף השפעתם וקהל תומכיהם לשבט אחד. הם מגדירים עצמם כ”אנצאר אללה”, “תומכי האל”, כשמם של תומכי הנביא מוחמד בשעתו בעיר אל־מדינה שבחצי האי ערב. מכאן גם עולה ההזדהות הבסיסית שלהם: האסלאם הלוחמני. אך יש גם מרכיב נוסף וקריטי בזהותם: השבט כולו שייך לעדה השיעית־זיידית של תימן.

ארגון “אנצאר אללה” הוקם בשנת 1992 תחת השם “הנוער המאמין” בפרובינציה של סעדה בצפון תימן על ידי איש דת שיעי־זיידי ופעיל חברתי, חוסיין בדר אל־דין אל־חות’י, משבט החות’ים הגדול. פעולתו הגיעה רחוק יותר שכן בהמשך הוא הצליח להקים ברית עם שבטים זיידיים נוספים ואפילו עם כוחות סוניים. הפעילות ההתחלתית הייתה פוליטית, חינוכית וחברתית. התנועה הקימה בפרובינציה בתי ספר וארגנה מחנות קיץ לנוער, שם עסקו באופן מרוכז בהכוונה רעיונית. ב־1995 השתתפו במחנות אלה כ־20 אלף נערים.

בין המרצים שהוזמנו כבר אז היה איש הדת השיעי הלבנוני הזוטר חסן נסראללה. העקרונות האידיאולוגיים שעליהם חינכו את הצעירים היו המאבק בעריצות, בשחיתות השלטון (הסוני ברובו) המקורב לסעודים ולאמריקאים ובאפליה נגד השיעים הזיידים בתימן. לכך נוסף גם מאבק נגד סעודיה והאסלאם הווהאבי שלה, ונגד ההשפעה האמריקאית וישראל. כבר בראשית התנועה הייתה ניכרת בה השפעה גדולה של משטר האייתוללות בטהרן ושל חיזבאללה מלבנון. ואכן, הדגל שלהם נושא את הסיסמה ברוח ח’ומייני: אללה אכבר - מוות לאמריקה - מוות לישראל - קללה על היהודים (לא אופייני לח’ומייני) - הניצחון לאסלאם.