נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, לא פעם הגדיר את עצמו כבן בריתה הנאמן ביותר של ישראל שכיהן אי פעם בבית הלבן. עם זאת, מתחילת המלחמה מול כוחות חמאס בעזה - נרשמה ירידה בתמיכתו בישראל, לאחר שביקר בחריפות את ראש הממשלה נתניהו. נדמה כי מגמת הירידה בתמיכתו של הנשיא לשעבר נמשכת, בעוד שבראיון חדש לתקשורת, טראמפ התייחס ללחימה ברצועת עזה, וקרא: "זה נורא". 

אירוע חריג: מפגינים פרו-פלסטינים תלשו את דגלי ארה״ב והאו"ם במנהטן

במהלך ריאיון לרשת הטלוויזיה יוניוויז'ן, טראמפ אמר: "מה שקורה בעזה פשוט נורא, פשוט נורא", הוא חזר. "זה נורא לשני הצדדים, זה לא היה אמור לקרות", מיהר להוסיף על רקע תקיפות צה"ל ברצועה. "הרבה אנשים מתים, יש מלחמה שמתרחשת וצריך ככל הנראה לתת לדברים לקרות".

לדבריו של הנשיא האמריקני לשעבר והמועמד לנשיאות 2024, "אין עוד שנאה בעולם" כמו זו בין הפלסטינים לישראלים. "לפעמים צריך לתת לדברים להתגלגל ולראות איך זה יסתיים", טען.

כזכור, לפני כחודש, טראמפ התייחס לראשונה למלחמה, והעביר ביקורת נוקבת על ראש הממשלה נתניהו ועל התנהלותו של המודיעין הישראלי אל מול חמאס במבצע הנוכחי. "הם חייבים לסדר את זה", אמר. עם זאת, מנגד לביקורת הנוכחית, טען כי "הוא תומך באופן מלא במלחמה נגד החמאס". 

אז, טראמפ אף האשים את הנשיא ביידן ביכולתו של החמאס לתקוף את ישראל וחזר על הנרטיב לפיו ארה"ב העבירה כספים לאיראן, המהווה גוף תמיכה ותיק של הארגון הטרוריסטי. כמו כן, חזר על הצעתו כי שפיכות הדמים לא הייתה מתרחשת אילו היה נשיא. את העימותים בצפון אל מול חיזבאללה, ייחס גם כן לביידן וכינה את הארגון שוב ושוב כ"חכם מאוד".