גופי אכיפה ישראלים אמרו כי ארגון הטרור חמאס עושה שימוש הולך וגובר במטבעות קריפטו דיגיטליים כדי להעביר כספים מאיראן ולעקוף את הקשיים שמציבה ישראל. על פי תחקיר שהתפרסם היום (ראשון) ב"וול סטריט ז'ורנל", השימוש בקריפטו מהווה אתגר חדש למאמצי האכיפה נגד מימון טרור.

נסראללה בונה על זה שארה"ב תכפה הפסקת אש? "הסרט נגמר, לא ניגרר למו"מ"
שעון העצר המדיני מתקתק: מה יעלה בגורלן של מרכז ודרום הרצועה?

באמצע 2019 חיסל צה"ל בפגיעה ממוקדת מפקד בכיר של חמאס שכונה "איש הכספים של איראן בעזה". הוא ניהל רשת העברות כספים פיזיים בין איראן לחמאס שהזרימה עשרות מיליוני דולרים לזרוע הצבאית.

מחליפו, איש עסקים בשם זוהייר שמלאך, שינה אסטרטגיה והחל להשתמש בהיקף גדול בהעברות דיגיטליות של מטבעות קריפטו כדי להקשות על המעקב הישראלי.

על פי התחקיר ישראל פרסמה צווי החרמה נגד ארנקים דיגיטליים המקושרים לשלושה בתי המרת מטבע בעזה, שקיבלו כ-130 מיליון דולר בקריפטו מאיראן בשנים האחרונות. חלק ניכר הועבר הלאה לחמאס, על פי חוקרים ישראלים.

איראן היא המממנת העיקרית של חמאס בסכום שנתי של כ-100 מיליון דולר. השימוש במטבעות קריפטו מאפשר לעקוף את הקושי בהעברת כספים פיזיים עקב הסנקציות והמצור על עזה.

מומחים אומרים, שמדובר בדרך יעילה ושקטה להזרים כספים לארגון טרור ללא יכולת מעקב של רשויות אכיפה. בעבר חמאס השתמש במנהרות להברחת מזומנים.

עוד נכתב בתחקיר, כי ישראל וארצות הברית עוקבות אחר בתי המרת המטבע בעזה המשמשים צומת מרכזי להעברות הכספים מאיראן.