למעלה ממאה אלף מפגינים השתתפו היום (ראשון) בעצרת תמיכה בקהילה היהודית בפריז ובמוקדים נוספים בצרפת. זאת ברקע העלייה החדה באירועי אנטישמיות במדינה מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל.

"ננקה את העולם מיהודים": מתגברות התקריות האנטישמיות במלבורן
עלייה במאות אחוזים באירועי האנטישמיות בעולם: תקיפות פיזיות, הצתות של בתי כנסת

בהפגנה השתתפו גם בכירים מהפוליטיקה הצרפתית, בהם שני ראשי הפרלמנט, מנהיגת הימין הקיצוני מארין לה פן והנשיאים לשעבר פרנסואה הולנד וניקולא סרקוזי.

הנשיא עמנואל מקרון לא הגיע לעצרת, אך בטור שפרסם בעיתון "לה פריזיאן" כתב כי "לא נכיל מתקפות אנטישמיות, צרפת שבה הקהילה היהודית חיה תחת פחד אינה צרפת". בתוך כך, דיווח מההפגנה מתפרש מחר על כל עמוד השער של עיתון "ליברסיון". בתמונה שעל השער נראה המון המפגינים, כשבמרכזה אדם שמחזיק שלט עליו כתוב בצרפתית "אני יהודי".

בתוך כך, לאחר הסערה שיצר בריאיון לרשת BBC כשאמר כי "על ישראל להפסיק להרוג נשים ותינוקות ברצועת עזה", נשיא צרפת מקרון התקשר לנשיא המדינה, יצחק הרצוג, והבהיר את דבריו: ״תומך באופן חד משמעי במדינת ישראל ובזכותכם להגנה עצמית״.

הנשיא מקרון הבהיר כי איננו מייחס ולא התכוון לייחס לישראל שום אשמה של פגיעה מכוונת באזרחים חפים מפשע במערכה שהיא מנהלת כנגד ארגון הטרור חמאס. עוד הדגיש הנשיא מקרון כי הוא תומך באופן חד משמעי בזכותה וחובתה של ישראל להגנה עצמית, וכי תמיכתו המוחלטת במלחמתה של ישראל נגד חמאס לא משתמעת לשתי פנים.

הפגנת תמיכה ביהדות צרפת (צילום: רויטרס)
הפגנת תמיכה ביהדות צרפת (צילום: רויטרס)

הדברים שיוחסו לו בריאיון, כך הסביר הנשיא מקרון, עסקו בסוגיה ההומניטרית שחשובה לו ולמדינות רבות; והמשיך ואמר כי חשוב למצוא ולסייע בפתרונות הומניטריים לאזרחים בעזה. הנשיא מקרון חזר בפני נשיא המדינה על מחויבותו לשחרורם הדחוף של החטופות והחטופים וציין כי הוא עוסק בכך כל העת.