בצל ההסלמה בגבול הצפון, ירי הנ"ט שפגע אמש (ראשון) באזרחים ופצע אותם באורח קשה, כמו גם התרחבות טווח ירי הרקטות לעבר עכו והקריות, חיזבאללה ניצב עם ארסנל נשק עצום בחסות איראן שצבר במשך עשורים.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כאמור, מאז מלחמת לבנון השנייה, חיזבאללה הרחיב את הכמות וגם את האיכות של ארסנל הנשק שברשותו. לארגון הטרור, שבשנת 2006 היו ברשותו רק 15,000 רקטות - על פי ההערכות, מספר זה גדל בשנתיים האחרונות פי שלושה. 

לוחמי החיזבאללה צברו גם ניסיון קרבי משמעותי לאחר שנים של לחימה לצד הנשיא בשאר אל-אסד במלחמת האזרחים בסוריה. חסן נסראללה שב ומציין בהזדמנויות השונות כי בידיו נשק "מתקדם" המסוגל לפגוע בעומק שטח ישראל. 

חיילים ומנהרות

בשנת 2021 טען נסראללה שלחיזבאללה יש 100,000 חיילים מאומנים וחמושים, אך לפי ההערכות מדובר במספר מנופח. עם זאת, בתום הלחימה ב-2006 מחבלי הארגון הגבירו את נוכחותם הצבאית בדרום לבנון, ובנו באזור רשת סבוכה של מנהרות. 

טילים מדויקים ומונחים

בספטמבר 2018 אמר נסראללה כי ארגונו רכש טילים מדויקים ומונחים, אף על פי המאמצים של ישראל למנוע זאת. באוגוסט האחרון, טען שיש צורך רק ב-"מספר טילים בעלי דיוק גבוה" על מנת להשמיד מטרות ישראליות, בהן "שדות תעופה אזרחיים וצבאיים, תחנות כוח וכדומה".  באוגוסט הצהיר נסראללה כי בידיו נשק המכונה "נקמת האלוהים", טיל רוסי נגד טנקים בשם קורנט. ביום שבת האחרון הדגיש בנוסף כי בידי הארגון טילי בורקן, שיכולים לשאת מטען של 300 עד 500 קילוגרם.

טיל קרקע-אוויר

בשנת 2019 חיזבאללה פרסם סרטון בו הראה כי בידיו טילי נ"מ המאיימים לפגוע בכלי טיס ישראלים בלתי מאוישים. 

טילים נגד ספינות

במלחמת לבנון ב-2006 השתמש חיזבאללה בטילים מסוג זה לראשונה נגד ספינת חיל הים "חנית", אשר התמקמה מול חופי ביירות. בשנת 2019 פרסם צילומי וידיאו ואמר כי בידיו טילים סינים C-802 ו-C-704.

מל"טים

בנאומו האחרון ציין נסראללה כי חיזבאללה משתמש במל"טי תקיפה בפעם הראשונה וכי הם מטיסים כטב"מים שעורכים סיורים בעומק שטח ישראל, כך לטענתו.