צעד חריג בממשלת בריטניה: ראש הממשלה רישי סונאק פיטר היום (שני) את השרה לביטחון פנים סואלה ברוורמן לאחר שהאחרונה כינתה את ההפגנות הפרו פלסטינית בלונדון ״צעדות שנאה שמזהמות את הרחובות״ והורתה למשטרה לאסור עליהן.

לקראת עסקת שבויים? ביידן שוחח עם אמיר קטאר
"ננקה את העולם מיהודים": מתגברות התקריות האנטישמיות במלבורן

השרה הוסיפה: "אנטישמיות וצורות אחרות של גזענות יחד עם חיזוק הטרור בקנה מידה כזה מטרידים מאוד. זה לא יכול להימשך. שבוע אחר שבוע, רחובות לונדון מזוהמים בשנאה, אלימות ואנטישמיות. יהודים במיוחד מרגישים מאוימים". עם זאת, על פי מקור בדאונינג 10 נאמר כי "רישי סונק ביקשה מסואלה ברוורמן לעזוב את הממשלה, והיא הסכימה". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מבקריה בממלכה האשימו אותה בכך שהיא מעודדת אלימות עם מפגינים נגד הימין הקיצוני שיצאו לרחובות. ברוורמן היא דמות פופולרית מימין למפלגה השמרנית השלטת, וצפויה לרוץ בבחירות הבאות במפלגה ימנית יותר שנמצאת כרגע הרחק מאחורי השמרנים. 

כאמור, ביום שבת האחרון התקיימה הפגנה פרו-פלסטינית מהגדולות שהתקיימה בבירה. זאת, לאחר שהתקבל חשש מפני עימותים קשים, מפני שהמחאה מתקיימת ביום הזיכרון הבריטי. ממול, הגיעו מפגינים מהימין הקיצוני, ועימותים קשים נרשמו במקום. כמו כן, יותר מ-100 מעצרים בוצעו לאחר עימותים עם קבוצות ימין קיצוני ומפגינים פרו-פלסטיניים במרכז לונדון.