ראש ממשלת בריטניה לשעבר, דיוויד קמרון, מונה היום (שני) לשר החוץ בממשלתו של רישי סונאק. מי שכיהן עד כה כשר החוץ, ג'יימס קלברלי, יעבור לשמש כשר הפנים.

קמרון כיהן כראש ממשלת בריטניה מטעם המפלגה השמרנית מ-2010 עד 2016, אז התפטר לאחר הכישלון וההפסד שנחל במשאל העם על הברקזיט.

בעברו של קמרון מספר התבטאויות עוינות כלפי ישראל ואף עימותים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפברואר 2016 תקף את ישראל ואמר כי המצב במזרח ירושלים מחזק את עמדתו כי ההתנחלויות הן בלתי חוקיות. קמרון הוסיף כי הוא הופתע והזדעזע מהמתרחש במזרח ירושלים, זאת בעת מה שכינה "ביקורים בשטחים הכבושים".

נתניהו אמר אז בעקבות דברי מקבילו הבריטי על ירושלים כי "ידידי דיוויד קמרון, שהוא ללא ספק ידיד ישראל, כנראה ששכח כמה עובדות יסוד על ירושלים: רק ריבונות ישראל מונעת מדאעש וחמאס להבעיר את המקומות הקדושים בעיר, כמו שהם עושים ברחבי המזה"ת".

בעקבות דבריו של קמרון כי הוא "מזועזע מהבנייה במזרח ירושלים הכבושה", אמר נתניהו כי "רק ריבונות ישראל מבטיחה לתושבים הערביים בעיר כבישים, מרפאות, מקומות תעסוקה וכל שאר אמצעי החיים הסדירים שלא נהנים מהם אחיהם ברחבי המזה"ת. רק ריבונות ישראל בירושלים שומרת על שלטון החוק לכולם, דבר שלא קיים לא בעיראק, לא בתימן, לא בסוריה, לא בלוב ולא בחלקים נרחבים של העולם הערבי לרבות ברשות הפלסטינית וגם בעזה. רק ריבונות ישראלית מבטיחה את כל זה וחשוב שחברינו באירופה יזכרו את העובדה הפשוטה הזאת".