מאז שפרצה המלחמה בעזה ב-7.10 היינו עדים ללא מעט מקרים בהם כלי תקשורת זרים ברחבי העולם סיקרו באופן מוטה את המלחמה, כשנצמדו דווקא לדיווחים של חמאס. אחת הרשתות שעליהן הועברה הביקורת הגדולה ביותר מתוך ישראל היא רשת "אל-ג'זירה" הקטארית, שמשדרת מתוך רצועת עזה ללא הפסקה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בריאיון קצרצר ששודר בערוץ, מתוך בית החולים אלאקצאא, אחד האזרחים העזתים ביקר באופן פומבי את חמאס כששאל "למה אנשי הארגון מסתתים בין האזרחים", ומיד לאחר מכן כתב הרשת לקח את המיקרופון ושינה מיד הנושא. זאת, כאמור כי אותו אזרח העז לעביר ביקורת על ארגון הטרור.

כזכור, על רקע הרצון בישראל לסגור את שידורי הערוץ בישראל, שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן אמר לקבוצה של מנהיגים יהודים-אמריקנים שעמם נפגש בחוד ששעבר, כי במהלך פגישתו עם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-ת'אני בדוחא לפני כ-10 ימים הוא ביקש ממנו למתן את שידורי רשת אל-ג'זירה בכל הנוגע למלחמה בעזה. כך לפי דיווח של ברק רביד ב'וואלה!'.

רשת אל-ג'זירה ממומנת של ממשלת קטאר ונחשבת לאחד מהאמצעים של השלטון בדוחה לזכות בהשפעה פוליטית על דעת הקהל במזרח התיכון ובעולם כולו. הבקשה של בלינקן מצביעה על כך שארה"ב סבורה שהאופי של שידורי אל-ג'זירה לגבי המלחמה מגביר את הסיכויים להסלמה של המצב באזור.

בלינקן אמר לראשי הארגונים היהודיים בארה"ב כי כאשר ביקר בדוחא ב-13 באוקטובר הוא ביקש ממשלת קטאר לשנות את ההתנהלות הפומבית שלה כלפי חמאס, כך לפי שני גורמים שהשתתפו בפגישה. לפי המשתתפים, בפגישה בלינקן הביא את שידורי אל-ג'זירה לגבי המלחמה, שנחשבים לאוהדים מאוד כלפי חמאס, כדוגמא לצעדים שממשלת קטאר יכולה לעשות.