רשת CNN האמריקאית דיווחה כי איראן ניסתה לעזור לחמאס לייצר נשק משל עצמו טרם המתקפה של ה-7 באוקטובר, זאת על ידי מתן הכשרה טכנולוגית למחבליו, כך לפי מסמך שנמצא בתוך טנדר מחוץ לעזה, ושהגיע לידי סוכנות הידיעות מגורמים ישראלים.

במסמך ישנה עדות כי מפקד צבאי בחמאס ביקש מלגות ללימודי הנדסה, פיזיקה וטכנולוגיה עבור מחבליו באוניברסיטאות ברחבי איראן. מדובר בדיווח הראשון על ניסיון מימון של איראן ללימודים מעין אלה עבור מחבלי הארגון, אך האמריקאים טרם אישרו את אמיתותו.

תמונת היום: טנקים של צה"ל באוניברסיטת הטרור של חמאס

עוד דווח כי מחבלי החמאס היו אמורים לקבל הכשרה ספציפית בהנדסה העוסקת בחומרי נפץ דרך התוכנית האוניברסיטאית, הכשרה אותה יועד לתת ארגון הטרור האיראני משמרות המהפכה. עם זאת, עד כה, רק מספר בודד של מחבלי החמאס אותרו באיראן על ידי המודיעין הישראלי. 

בעוד שזה ידוע כי איראן מספקת עזרה פיננסית וצבאית לחמאס, המסמך מהווה הוכחה ניצחת לכך שמשטר האייתוללות הציע כאמור לארגון הטרור עזרה בייצור נשק משל עצמו טרם המתקפה של השבת השחורה.

"הדוגמא הזו היא חלק מפאזל משוכלל של תשתית עמוקה של בנייה, תמיכה, מימון והכשרת טרור על ידי המשטר האיראני ברחבי העולם ובמיוחד ברצועת עזה", מסר גורם ישראלי לרשת CNN.