ישראל מאמינה שבכירי ההנהגה של חמאס ברחו לדרום רצועת עזה, ומתכוונת להרחיב את הפעילות כדי לתפוס אותם. כך דווח אמש ב"פייננשל טיימס".

בתוך מנהרות הטרור: תחקיר מצמרר על מה שמסתתר במבוך התת-קרקעי של חמאס

על פי הדיווח בעיתון הבריטי, בעלות ברית מרכזיות של ישראל באירופה הזהירו אותה באחרונה מפני הרחבה משמעותית של התמרון הקרקעי משטח צפון הרצועה לעבר מרכזה ודרומה. כזכור, המבצע מתמקד כעת בעיר עזה ובצפון הרצועה, וכמיליון אזרחים פלשתיניים עברו משטח זה לעבר אזורי דרום הרצועה.

על פי הדיווח, בימים האחרונים פיזרה ישראל אלפי עלונים שקראו לתושבי חאן יונס שבדרום הרצועה להתפנות מבתיהם לקראת פעילות צבאית באזור. בכירים באירופה מביעים בימים אלה דאגה מהיקף ועוצמת הפעילות הקרקעית ההולכת וגוברת, למרות תמיכתם הפומבית בזכות ישראל להגנה עצמית. לדבריהם, הם חוששים שהרחבת המתקפה לדרום עזה תוביל להרס נרחב.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לא נתן לישראל לוח זמנים לסיום המערכה, ואמר שזו תימשך עד שחמאס לא יוכל עוד לפגוע בישראל. מועצת הביטחון של האו"ם קראה להפוגה הומניטרית בלחימה אך נתניהו מתנגד. ישראל הודיעה שתמשיך לפעול עד לחיסול חמאס והשבת בני הערובה. צה"ל טוען שמצא גופת בת ערובה ונשק ליד בית החולים אל-שיפא בעזה.

מאז תחילת המבצע נהרגו למעלה מ-11 אלף פלסטינים ובתי החולים בעזה קרסו. יש חשש מנפגעים רבים אם הלחימה תורחב לדרום הצפוף. ישראל נמצאת בפני לחץ בינלאומי גובר להפסקת האש.