בעקבות פניית כתב מעריב, חברת אמזון הסירה ספר אנטישמי שכתב בכיר חמאס, מחמוד א-זהאר, אשר הוכנס השבוע לרשימת הסנקציות של משרד האוצר האמריקאי.

 א-זהאר, ממייסדי חמאס וחבר ההנהגה של ארגון הטרור ברצועת עזה, פרסם בשנת 2008 את הספר "אין עתיד בין האומות", שלטענתו נועד להוות תשובה לספר "מקום תחת השמש" של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולחשוף "את השקר של הרעיון הציוני". בין השאר, טען א-זהאר כי היהודים מהווים נטע זר שנדחה על ידי עמי העולם וכי הקוראן מצדיק רצח של יהודים.

 "זהו ספר חשוב ששופך אור על הסוגייה הראשונה במעלה של הערבים, 'הסוגייה הפלסטינית'", נכתב בתיאור הספר. "הוא חושף את השקר של טענות היהודים, חושף מידע ייחודי ועובדות שלא ניתן להפריך לגבי הזיוף של ההיסטוריה מצדם ולגבי העמדות שלהם שחושפות את דבריהם על מולדת עתיקה".

הספר של א-זהאר הוסר מאמזון (צילום: אמזון)
הספר של א-זהאר הוסר מאמזון (צילום: אמזון)

ד"ר מיכאל ברק, חוקר בכיר במכון הבינלאומי למדיניות נגד טרור ומרצה באוניברסיטת רייכמן, שמצא כי הספר מוצע למכירה באתר אמזון, ציין כי מדובר בספר אנטישמי שמצדיק את רדיפת היהודים בעולם לאורך ההיסטוריה. "לדוגמא, א-זהאר מתרץ את מעשי הטבח של היהודים בתקופת מצרים הפרעונית, גירוש היהודים מאנגליה ומצרפת במאה ה- 14 בטענה כי היו בוגדניים, מושחתים מוסרית ועוד", הסביר ברק. "הוא אף הביע הבנה והזדהות עם החלטתו של היטלר להמיט שואה על יהדות אירופה בשל מידותיהם הקלוקלות".

מוקדם יותר השבוע, הוכנס א-זהאר לרשימת הסנקציות של משרד האוצר האמריקאי כחלק מהצעדים שהממשל נוקט נגד ארגון הטרור הפלסטיני מאז תחילת המלחמה בחודש שעבר, ובשל כך הוחרמו כל הנכסים שלו בתחומי השיפוט של ארה"ב ונאסר על אזרחים וישויות אמריקאיים לקיים עמו קשרים פיננסיים כלשהם.

על כן, הופעתו של הספר באתר אמזון, שאפשרה לא-זהאר לרשום רווחים על כל מכירה, מעלה חשד מובהק של הפרת הסנקציות וסיוע למימון הטרור מצדה של ענקית הסחר האלקטרוני האמריקאית. בעקבות פניית כתב מעריב החתום על הידיעה לאמזון, הוסר הספר באופן מיידי מאתרי המכירות של אמזון בארה"ב וברחבי העולם.