חברות ענק השהו את פרסומותיהן ברשת X של אילון מאסק, כשהאחרונות שבהן הן ענקיות הבידור "ורנר" ו"פארמונט". על פי הדיווחים גם "אפל" ו"דיסני" הפסיקו כעת גם הן כל פרסום ב-X, וכן אולפן הסרטים Lionsgate אישר שהפרסומות בפלטפורמה הושעו. ענקית המחשבים IBM עצרה בעבר את הפרסום שלה, ולפי הניו יורק טיימס, החברה תכננה לפרסם ב-X בהיקף של מיליון דולר ברבעון זה.

אפל משהה את כל הפרסום בטוויטר, כך דווח הלילה (בין שישי לשבת) באתר "אקסיוס". על פי הדיווח, שמתפרסם לאחר שמחקר שפרסם ארגון ללא מטרות רווח בשם Media Matters גילה שהפרסומות שלה, לצד אלו של חברות טכנולוגיה גדולות נוספות, הופיעו לצד תכנים אנטישמיים ובעלי אופי גזעני בפלטפורמה של אילון מאסק. הדיווח מצטט גורמים בחברה, ואינו מפרט למשך כמה זמן אפל צפויה להשהות את הפרסום בפלטפורמה.

"מפיץ שקרים אנטישמיים": הבית הלבן במתקפה חריפה על אילון מאסק

הדיווח מצטרף להודעה שפרסמה חברת IBM, על כך שתפסיק לפרסם ב-X. בחברה ציינו בהודעה שנמסרה לתקשורת האמריקאית: "אנחנו נוהגים במדיניות של אפס סובלנות כלפי שיח שנאה ואפליה, הקפאנו באופן מיידי את כל הפרסום ב-X עד שנחקור את המצב הבלתי מתקבל על הדעת הזה". אתמול (שישי), צייץ מאסק החשבונו: "דה-קולוניזציה, מהנהר לים ולשון הרע דומים מרמזים בהכרח על רצח עם. קריאות ברורות לאלימות קיצונית נוגדות את תנאי השירות שלנו ויגרמו להשעיה".

זהו אינו העימות המתוקשר הראשון בין X ואפל. למעשה, לאחר רכישת טוויטר, וביצוע מספר שינויים במדיניות הרשת החברתית, אפל הפחיתה מעט, למשך זמן קצר בלבד, את היקף הפרסום שלה. במקביל, מאסק תקף את החברה, האשים אותה בשנאת חופש הביטוי, וטען כי אפל "הפסיקה בעיקר" לפרסם בטוויטר. בהמשך, מאסק ביקר במטה החברה בקופרטינו ונפגש עם המנכ"ל טים קוק. ככל הנראה הפגישה בין השניים היתה מוצלחת, שכן לאחריה אפל חזרה לפרסם בטוויטר.

קוק התייחס לסוגייה בראיון שהעניק לג'ון דיקרסון לפני כחודשיים, והגן על ההחלטה. "אנחנו שואלים זאת את עצמנו - אבל באופן כללי, לפי דעתי טוויטר היא נכס חשוב מאוד. אני אוהב את הקונספט שלה, ואת העובדה שהיא משמשת כמעין 'כיכר העיר'. עם זאת, ישנם גם דברים שאני לא אוהב בה".