המורדים החו'תים מתימן חטפו היום (ראשון) ספינה יפנית ובה 22 אנשי צוות שהיו על הסיפון. ספינת המשא שנושאת רכבים עשתה את דרכה מנמל בדרום טורקיה לנמל במערב הודו, ולפי הדיווחים המורדים השתלטו עליה ושינו את כיוונה. כעת מתבררים פרטים חדשים על האירוע, לאחר שברשת NBC האמריקאית דווח כי החות'ים, שהיו חמושים, השתמשו במסוק בפשיטה לתפיסת ספינת ה-"Galaxy Leader" בדרום הים-האדום.

התשובה של נתניהו על המגפות הוכיחה שקבינט המלחמה לא באירוע | האלוף במיל' בריק
לא מפחדת: העיתונאית הלבנונית שיצאה נגד נסראללה שולחת מסר לישראל

על פי הדיווח, שלושה פקידים אמריקאים מסרו כי בסביבות השעה 13:00 מסוק חג מעל הספינה השטה תחת דגל איי בהאמה, ומספר חמושים השתלשלו ממנו אל סיפונה. 

האירוע מתרחש ימים ספורים לאחר שהחות'ים פרסמו גרפיקה עם כיתובים בעברית, ערבית ואנגלית, שאומרים "אנחנו נטביע את הספינות שלכם".

שיגור כטב"מ על ידי ארגון החות'ים. (צילום: Reuters)

ב-16 בנובמבר ה-International Maritime Security Construct, קבוצה בינלאומית שמנסה לשמור על הביטחון במים האזוריים, פרסמה אזהרה לכל יורדי הים בים האדום לאור שיגורי הטילים והמל"טים של החות'ים בתימן לכיוון ישראל. הקבוצה הזהירה את הספינות להתרחק ככל האפשר ממימי תימן והמליצה ​​לשוט בלילה במידת האפשר.

החות'ים נלחמים בצבא תימן כבר יותר מעשור בגיבוי איראני. מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס שיגרו החות'ים מל"טים, רחפנים וטילים לכיוון ישראל.