צה"ל ושב"כ פרסמו אמש תיעוד מה-7 באוקטובר, בו נראים מחבלי חמאס מובילים שני חטופים, אזרח תאילנדי ואזרח נפאלי, בתוך בית החולים "שיפא" שבעיר עזה, לאחר שנחטפו משטח ישראל. בנוסף פורסם תיעוד של רכבים צבאיים שהובאו מישראל במהלך הטבח הרצחני לבית החולים. על פי דובר צה"ל, ממצאים אלו מוכיחים כי ארגון הטרור חמאס השתמש בבית החולים ביום הטבח עצמו כתשתית טרור. אולם, בכתבה שעלתה ב-BBC, החליטו כי "ישראל מנסה לבנות קייס נגד 'שיפא' כדי להצדיק את המבצע" (פשיטת כוחות צה"ל על בית החולים).

בן גביר ואלמוג כהן עשו הבוקר פיגוע רב זירתי בכנסת | בן כספית
בעולם מדווחים: אלו הם עיקרי ההסכמות בעסקת החטופים המסתמנת מול חמאס

בנוסף צידד הכתב, ניק באק, ברופאים מבית החולים, עמם שוחח לטענתו, שהכחישו לדבריו שחמאס עושה שימוש בבית החולים למטרות טרור.

הדיווח לא מפתיע, מאחר ורק ביום שלישי האחרון, עם איתור גופתה של הפעילה בארגון "נשים עושות שלום" ויויאן סילבר ז"ל, תושבת קיבוץ בארי בת ה-74 שלאחר כחודש בו נחשבה כחטופה לעזה התברר כי נרצחה בשבת השחורה, בחרו בכתבה שעלתה על מותה ב-BBC להגדיר את פעילותה בצורה אחרת.

"אושר כי פעילת השלום הקנדית, ויויאן סילבר, נהרגה בתקיפת חמאס בישראל", נכתב. סילבר אמנם עלתה לארץ מקנדה, אך ברשת החדשות החליטו להגדירה כ"קנדית" ולא כישראלית.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תיעוד: בית החולים שיפא שימש כתשתית טרור לחמאס במהלך הטבח ב-7 לאוקטובר. צילום: דובר צה"ל

בנוסף, ביקורת רבה הופנתה כלפי רשת BBC החל מתחילת הלחימה, לאחר שתאגיד השידור הבריטי, בסיקור המלחמה בין ישראל לעזה, נמנע מלהתייחס לחמאס כאל טרוריסטים. מאוחר יותר ובשל הלחץ הודיע התאגיד כי יתייג כעת את חמאס כ"ארגון טרור אסור". 

במהלך סיקורו את מתקפת הטרור של חמאס כינה התאגיד את הארגון כ"לוחמי חופש" או "חמושים". ככל שהמצב הסלים למלחמה, הצופים חשו תסכול עז לנוכח סירובה של רשת החדשות להשתמש במונח "טרוריסטים", במיוחד לאחר הדיווחים על הפעולות האכזריות והמחרידות של חמאס נגד אזרחים חפים מפשע.