מאז הטבח הרצחני שביצע חמאס בישראל, נחשפות עוד ועוד עדויות על מקרי אונס מזעזעים שביצעו מחבלי ארגון הטרור במהלכו. ג׳ק טפר, שדר CNN, מנהל לאחרונה קמפיין, שבו הוא קורא לעולם להפסיק לשתוק אל מול מקרי האונס שביצעו המחבלים. 

אחד מנציגי המשפחות טוען: "נתניהו וגלנט לא הציבו את החזרת החטופים כמטרה העליונה"
אירוע מקומם: משפחת החטוף הגיעה לפרלמנט הבריטי; שלט להחזרתו הוחרם

באחד הסרטונים ששיתף, נראית אישה שאינה לוקחת צד במלחמה, אך מדגישה כי בכל מקרה אין לעשות שימוש באונס במהלכה. "לא משנה באיזה צעדות אתם משתתפים, לאיזה דת אתם משתייכים, יש דבר אחד שכולנו צריכים להסכים לגביו - אסור אף פעם שאונס תהיה פעולה במסגרת מלחמה", ציינה. 

עוד אמרה: "אונס היה חלק ממתקפת חמאס על ישראל, אנשים ראו את החברות שלהם נאנסות ואז נרצחות בפסטיבל המוסיקה". היא תקפה: השקט הזה מצד יותר מדי גורמים מחריש".

"איך אנחנו יכולים להתעלם מהנשים האלה שכך חוו את הרגעים האחרונים של חייהן? לא משנה מה אתם חושבים שצריך לקרות במזרח התיכון, כל אחד שיש לו אמא, אחות או בת, חייב לגנות אונס כפעולה במלחמה", הוסיפה.

"הייתי בטוחה שהעולם הולך לחבק אותנו, ואז גיליתי שהאמת רחוקה מכך"
הילה ירושלמי, מנהלת שיווק ואשת סושיאל, ציפתה להכלה מצד הקהילה הבינלאומית. בשיחה עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM אמרה השבוע כי "הייתי בטוחה שהעולם הולך לחבק אותנו, ואז גיליתי שהאמת רחוקה מכך".

היא סיפרה: "ראיתי כל מיני קולות שאומרים שמעשי האלימות הנוראיים שהיו ב־7 באוקטובר הם 'התנגדות לגיטימית לכובש הישראלי'. את רואה ילדים בני 20 אומרים את זה בטיקטוק בשיא הרצינות, ואלה אנשים ליברליים, אנשים שהולכים ומפגינים", אמרה והוסיפה: "בכל מה שקשור למעשי התקיפה המינית, אז בעצם אומרים שלא מאמינים לנו".

"עכשיו פתאום, אותן נשים שאני יודעת שהן פעילות פמיניסטיות ביומיום, פתאום אומרות 'אין הוכחות, אז זה לא קרה'. זו פשוט בגידה בעיניי", תקפה בחריפות והוסיפה: "ההבטחה הפמיניסטית הייתה 'העולם נגדנו, אנחנו נתמוך אחת בשנייה' ומסתבר שיש כוכבית לעניין הזה, 'אנחנו נתמוך אחת בשנייה, אבל אם את ישראל, אז סורי".

לאחר התגובות הקשות, החליטה ירושלמי ליצור סרטון הסברה שעוסק בתקיפה המינית שעברו חלק מקורבנות הטבח וניצולותיו, תופעה שאת היקפה קשה לאמוד. "את התסריט כתבתי בעשר דקות מתוך זעם אדיר", שיחזרה. "שלחתי אותו למלא מקומות, גלית מחברת ההפקה 'רום סטודיו', והיא אמרה לי 'הילה, אני אוהבת את התסריט, אני מאמינה בו'.

"היא ציוותה לי מפיקה שהביאה במאי וצלם ותאורנים, והכול מאפס. כולם בהתנדבות. הלוקיישן היה בהתנדבות. הם הביאו הפקה מטורפת", הוסיפה: "בסרט שיצרנו, יש שלב שמישהי מספרת שהיא נאנסה וישר מגיעות פעילות זכויות נשים ונותנות לה נייר שכתוב עליו 'אנחנו מאמינות לך'. זו אמירה מאוד חשובה".