גרטה טונברג שוב נגד ישראל: לאחר שהתבטאה נגד ישראל מספר פעמים במהלך המלחמה בעזה, פעילת האקלים נתפסה שוב כשהיא משתתפת בהפגנה פרו-פלסטינית בשטוקהולם. 

בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות, תועדה גרטה כשהיא משתתפת במחאה שנערכה ביום חמישי האחרון, ביחד עם עשרות בני אדם נוספים, כשהיא קוראת "להשמיד את הציונות". לאחר מכן, ניתן היה להבחין בכך שהמחאה מנוהלת על ידי שלושה מהגרים מוסלמים שמניפים דגלי אש"ף.

כזכור, לפני כשבועיים השתתפה טונברג בכנס קלים וקראה: "אין צדק אקלימי בארץ כבושה". אחד הנוכחים בכנס התפרץ לבמה, ניסה לחטוף את המיקרופון שלה ואמר: "באתי לפה בשביל נושא האקלים, לא בשביל עצרת פוליטית". הרוחות סערו וצוות האירוע מיהר להוריד אותו מהבמה - לתשואות הקהל במקום.

זוהי, כאמור, אינה ההתבטאות הראשונה של טונברג בתקופה האחרונה. לפני מספר שבועות כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי היא "עומדת לצד עזה". טונברג, שקיבלה פרסים והוקרות בעקבות פעולותיה למען הסביבה, ביניהם פרס כבוד של החברה הגאוגרפית המלכותית של סקוטלנד ואשת השנה של המגזין "טיים" לשנת 2019, ונכללה ברשימת מאה הנשים המשפיעות במגזין "פורבס", לא כתבה אף מילה על קורבנות מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ביישובי העוטף.