הרשתות החברתיות סוערות בעקבות ההודעה של ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר, שטען בחשבון הטוויטר שלו כי הילדה אמילי הנד, שנחטפה בשבת השחורה לרצועת עזה, היא בעצם "ילדה תמימה שהלכה לאיבוד". ברחבי הרשת לא נשארו חייבים והגיבו לציוץ המקומם של המנהיג האירי בצורה הומוריסטית.

שדרן 103FM ינון מגל הגיב לסערה שיצר ראש הממשלה האירי וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ראש ממשלת אירלנד: 'זה יום שמח כי הילדה החפה מפשע אמילי הנד שהלכה לאיבוד נמצאה' יש לנו עסק עם מפגר". העיתונאי ניר גונטז' כתב: "ראש ממשלת אירלנד מציג; ילדה הלכה לאיבוד, נמצאה (ע"י חמאס) והוחזרה. איזה אפס. מבחינתי אפשר לסגור את את שגרירות אירלנד בישראל".

הסוקר שלמה פילבר התייחס גם הוא לסערה וצייץ: "ישראל עדכנה את אירלנד: ישראל מסייעת בחיפושים אחר סנוואר שהלך לאיבוד במנהרות בעזה", כשבמקביל אמיר שפרלינד, סגן מפקד גל"צ לשעבר, כתב כי "ראש ממשלת אירלנד: אירוע מצער שבו מטוס הלך לאיבוד בתוך מגדל", תוך שהוא מצרף תמונה של אחד המטוסים שהתרסק לתוך אחד מבנייני התאומים בניו יורק. 

הפעיל החברתי יוסף חדאד כתב: "ראש ממשלת אירלנד צייץ על שחרורה של אמילי הנד בעלת האזרחות האירית שזהו יום של שמחה והקלה כי ילדה תמימה שהלכה לאיבוד כעת נמצאה והוחזרה. אין גבול לעיוות המציאות! היא לא הלכה לאיבוד- היא נחטפה בידי טרוריסטים אכזריים! והיא לא פתאום נמצאה והוחזרה, הם החזיקו בה במשך 50 ימים והחזירו אותה רק תמורת שחרור מחבלים. אם תתעלם ותשקר זה לא ישנה את המציאות, ומי שמקבל בהבנה טרור נגד ישראל- הטרור יגיע אליו, והנה בסוף השבוע זה כבר התחיל להגיע גם לאירלנד... תתעוררו על עצמכם ומהר!!!".

כזכור, ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר, עורר סערה לאחר שפרסם הלילה (בין שבת לראשון) פוסט מקומם ב-X בעקבות שחרורה מהשבי של אמילי הנד בת ה-9, בעלת אזרחות אירית. בציוץ כתב ורדקר כי "זהו יום של שמחה והקלה עצומה לאמילי הנד ולמשפחתה. מדובר בילדה תמימה שהלכה לאיבוד, וכעת נמצאה והוחזרה למשפחתה. אנחנו נושמים לרווחה כעת, תפילותינו נענו".