נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביקש להרחיב את הגישה של ישראל למאגר הנשק האמריקאי, ובכך להסיר את ההגבלות המוטלות עליה בגישה למאגר הקריטי, עם פחות פיקוח מצד הקונגרס. הבית הלבן ביקש לבטל את ההגבלות מהסנאט של ארה"ב בבקשה לתוספת תקציב שהתקיימה ב-20 לאוקטובר. אם הבקשה תתקבל, היא תאפשר לישראל כאמור לקבל נשק אמריקאי רב עוצמה בעלות מופחתת, עם פיקוח מופחת מצד הקונגרס.

תיעוד מדהים: המחבלים ריססו, הישראלים התחבאו במקפיא | צילום מהשבת השחורה

הבקשה הציגה שינויים במדיניות המסדירה את המלאי לצורך מלחמה, מלאי של נשק אמריקאי הממוקם בישראל, ובו פצצות חכמות, טילים, כלי רכב צבאיים ותחמושת וציוד נוספים. המאגר, שהוקם בשנות ה-80', אפשר לפנטגון להיערך עם מצבור נשק עוצמתי למקרה של סכסוכים אזוריים.

בתוך כך, דווח בפוליטיקו כי המלחמה בעזה יצרה ביקוש גובר בקרב צה"ל לטכנולוגיות נשק מתקדמות המיוצרות בארצות הברית, אך היא גם מציבה את הממשל האמריקאי בפני דילמה לא פשוטה.  

כבר בשעות הראשונות שלאחר ההתקפה ב-7 באוקטובר, הזמין הצבא מאות כטב"מי סיור אוטונומיים למיפוי תלת-מימדי של מבנים מורכבים מחברת הסטארט-אפ Skydio. בשבועות שחלפו סופקו לישראל מעל 100 כטב"מים כאלה, ועוד הזמנות בדרך.

ישראל עושה שימוש גם בכטב"מי לחימה פנים-מבנית אוטונומיים של Shield AI וכן ביקשה 200 כטב"מים מתאבדים מחברה אמריקאית אחרת. המלחמה יצרה ביקוש הולך וגדל לטכנולוגיות מתקדמות, שלרוב מסופקות באופן ישיר על ידי חברות הזנק וחברות קטנות מארה"ב.

הדבר מציף פער במדיניות החדשה של ממשל ביידן ל"ניהול אחראי של טכנולוגיות צבאיות מתקדמות", שנכנסה לתוקף לאחרונה. ישראל, בדומה לאוקראינה, סירבה לחתום על המדיניות, ונוצר חור הולך וגדל במאמצים הבינלאומיים להבטיח שימוש מוסרי, כך לדבריהם, בנשק הנ"ל, שיכול להוביל לפגיעה באזרחים.

קיימים גם חששות בנוגע לאופן שבו ישראל עושה שימוש במערכות זיהוי ותקיפה אוטונומיות. בעוד ארה"ב מנסה לאכוף מדיניות ברורה יותר בנושא, הטכנולוגיה זורמת בקצב אדיר לידי ישראל הודות לקשריה האסטרטגיים עם התעשייה האמריקנית.