תחת מעטה זהירות ורגישות, הסיפורים הקשים של החטופים המשוחררים משבי חמאס מתחילים להתפרסם בתקשורת העולמית – ומשנים את תמונת הסיקור.

לאחר החשיפה של עמית סגל על סינוואר, עיתונאי בריטי בכיר הימם את ישראל
הכריחו אותו לצפות בסרטון הזוועות - ואיימו בנשק: העדות של איתן יהלומי בן ה-9 מהשבי

חלק מהמשוחררים חזרו רזים יותר ותיארו תנאי מחיה קשים: שינה על ספסלים, אוכל בקושי, המתנה שעות לשימוש בשירותים ועוד", נכתב הבוקר (שלישי) בכתבה נרחבת ב"וושינגטון פוסט", "וזאת למרות שרובם נראים במצב בריאותי יציב יחסית".

"ישנם דיווחים סותרים על מקום החזקתם", נכתב עוד, "מעל ומתחת לאדמה, לעתים תחת משמר ולעתים לא. ניכר שהיו מבודדים ומנותקים מהעולם החיצון ושלא היו לצידם דוברי עברית כלל".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

גם עיתוני העולם הקדישו הבוקר מקום נרחב לסוגיית החטופים הישראלים - ובאופן ספציפי לסיפורו של כפיר ביבס, רק בן עשרה חודשים שמוחזק בידי מחבלים ברצועה והפך לסמל בינלאומי.

"המגן האנושי הזעיר ביותר", נכתב בעמוד הבית של העיתון הבריטי "דיילי מייל", מתחת לתמונתו של התינוק כפיר ולצד תמונות של ילדים ישראלים אחרים ששוחררו בימים האחרונים. "המפקדים המעוותים של חמאס מסרבים לשחרר את בן הערובה הצעיר ביותר, ובמקום זאת מוסרים את כפיר ביבס בן העשרה חודשים לארגון הטרור הפלסטיני הפועל בעיר שצפויה להימחק על ידי צה"ל", נכתב ב"דיילי מייל", שהתייחס להודעת דובר צה"ל בערבית אתמול על העברתם של חטופים מחמאס לארגונים אחרים בעזה ובהם החזית העממית.

ב"טיימס" הבריטי פרסמו בעמוד השער את תמונתה של אביגיל עידן בת הארבע עם קרובת משפחה, אחרי שנחטפה לבדה על ידי מחבלים של חמאס שרצחו את הוריה. העיתון ציין את הדרישה של חמאס ל"מחיר גבוה יותר" תמורת חיילים חטופים הנמצאים בידיו.