שרי החוץ של קבוצת שבע המדינות (G7) תמכו הלילה (בין שלישי לרביעי) בהארכה נוספת של ההפוגה וההפסקות האש העתידיות "לפי הצורך בעזה", זאת במטרה להגביר את הסיוע לרצועה ולהקל על שחרור כלל החטופים. הדברים נאמרו בהצהרה משותפת של המדינות.

שבות הביתה: אלו עשר החטופות ששוחררו היום משבי החמאס
"התנהגו אליהם כאפסים": הדברים שסיפרו החטופים ששבו ארצה

"יש לעשות כל מאמץ כדי להבטיח תמיכה הומניטרית לאזרחים, לרבות מזון, מים, דלק ואספקה ​​רפואית", הובהר בהודעתם. "אנו תומכים בהארכה נוספת של הפסקה זו והפסקות עתידיות לפי הצורך כדי לאפשר להגדיל את הסיוע, ולהקל על שחרור כל בני הערובה".

רגע חזרתן של המשוחררות לישראל, דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

בתוך כך, ארצות הברית העבירה הלילה ציוד רפואי, סיוע ומזון בסך של מעל 68.5 אלף דולרים למרכז לוגיסטי הומניטרי במצרים לצורך משלוח לאזרחים בעזה, כך לפי הצהרה של הבית הלבן. על פי ארצות הברית, משלוח זה הינו הראשון מבין שלושה משלוחים המתוכננים לימים הקרובים.

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי התייחס לשחרור אזרחי ארצות הברית שנחטפו לרצועה, ואמר כי "אין אינדיקציה לכך שחמאס משתמש בהם כמנוף לחץ. אנו מקווים לראות יותר אמריקנים משוחררים על-ידי חמאס". קירבי התייחס גם להארכת עסקת החטופים והאפשרות לחידוש הלחימה, והוסיף: "אנו עובדים על להאריך אותה. בכל פעולה צבאית שישראל תעשה בדרום רצועת עזה עליה לקחת בחשבון את החפים מפשע שנמצאים שם".